وزیر دفاع در بازدید از نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی مطرح کرد:

صرفه‌جویی ۱۴۰ میلیون دلاری حاصل از تولید بومی قطعات پیشرفته

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری و موشکی گفت: با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب کشور شد.

صرفه‌جویی 140 میلیون دلاری حاصل از تولید بومی قطعات پیشرفته

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع،سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران، طراحی و ساخت حدود 310 قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی، هوایی و دریایی را در شرایط تحریم‌ها، اقدامی انقلابی و جهادی دانست.

وزیر دفاع اظهار داشت: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی توانسته‌اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده‌ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

حاتمی افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی، فناوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته 140 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را نصیب کشور کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس از 15 سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

حاتمی تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، 15 سبد محصول گلوگاهی که مورد نیاز شدید خودروسازان بود طی 2سال اخیر با صرفه‌جویی بیش از 60 میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

وزیر دفاع افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت‌های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

حاتمی اضافه کرد: بنا به درخواست خودروسازان و با توجه به سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره‌گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک‌های شایان توجه‌ای را ارائه کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان