هشدار پلیس:

مردم مراقب شیادان فضای مجازی برای خدمات ارزان توریستی باشند

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس فتا به هموطنان هشدار داد برای خرید خدمات توریستی از طریق فضای مجازی مراقب افراد شیاد باشند زیرا آنها با ترفند فروش ارزان این بلیط‌های مسافرتی و اقامتی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

مردم مراقب شیادان فضای مجازی برای خدمات ارزان توریستی باشند

سرهنگ رامین پاشایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات، تبلیغات بسیاری در فضای مجازی برای ارائه خدمات توریستی از جمله رزو،  اجاره هتل، اقامتگاه، بلیط های ارزان قطار، هواپیما و اتوبوس انجام می شود که لازم است هموطنان با هوشیاری نسبت به این تبلیغات کاذب کلاهبرداران را ناکام کنند.

وی ادامه داد:  تجربه سال های گذشته نشان داده که افراد  سودجو با تبلیغات مختلف که عمدتا در فضای مجازی انجام می شود، برای پیش فروش بلیط های قطار، اتوبوس و هواپیما و حتی رزرو محل های اقامتی با فریب ارزان بودن این بلیط ها و هزینه های اقامت، هموطنان را در دام خود گرفتار می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد: این شیادان با تبلیغات کذب، هموطنان را به سمت واریز پول ترغیب می کنند در حالی که شیادان فضای مجازی پاسخگوی تعهدات خود نیستند، در مواردی دیده شده که افراد سودجو برای فروش به اصطلاح ارزان بلیط های هواپیما، بلیط هایی را به منازل افراد می فرستند در حالی که این بلیط ها فتوشاپ است و اصالت ندارد حتی در موارد دیگری دیده شده که افراد با دریافت این بلیط ها به فرودگاه و گیت پرواز رفته اند اما در نهایت متوجه شده اند که این بلیط ها اصالت نداشته است.

سرهنگ پاشایی افزود: سال گذشته مواردی گزارش شده که افراد هتل یا اقامتگاه هایی را از طریق فضای مجازی رزرو کرده بودند که متوجه شدند تمام این موارد کلاهبرداری بوده است.

وی به هموطنان توصیه کرد: برای خرید بلیط یا رزرو هتل یا اقامتگاه حتما به سایت های دارای نماد الکترونکی مراجعه کرده یا بلیط خود را از هواپیمایی دریافت کرده تا دچار مشکل نشوند و تعطیلات نوروز آن ها تلخ نشود.

پاشایی همچنین به هموطنان توصیه کرد برای اطمینان از اعتبار بلیط ها، هزینه پرداختی را حضوری و با مراجعه به سایت یا فروشگاه ها انجام دهند و مطمئن شوند که آن سایت یا فروشگاه اصالت دارد تا دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: هموطنان هر گونه کلاهبرداری در فضای مجازی را به پلیس فتا اعلام کنند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان