معرفی جاذبه های گردشگری محور برنامه های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است

گچپساران- ایرنا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معرفی جاذبه های طبیعی، مردم شناسی و تاریخی محور برنامه های استان برای بهره وری بهینه از این حوزه در توسعه اقتصادی استان است.

معرفی جاذبه های گردشگری محور برنامه های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است

مجید صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تحقق این امر یکی از اقدامات انجام شده شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران است که با استقبال کم نظیر علاقه مندان داخلی و خارجی مواجه شد.

وی بیان کرد:غرفه های راه اندازی شده در حوزه های سوغات و هدایا، دست بافته ها و موسیقی کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه در روزهای 23 تا 26 بهمن فعالیت کرد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایش بین المللی صنایع دستی وگردشگری تهران با حضور سفیران 10کشور جهان برگزار شد افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان بود.

صفایی راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی،سوغات و هدایا در ورودی شهرها را از دیگر برنامه های معرفی جاذبه های گردشگری استان در اواخر اسفند عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور گردشگران نوروزی این نمایشگاه ها فرصت خوبی برای معرفی جاذبه های پنهان حوزه گردشگری استان است.

صفایی بیان کرد: اقدام های خوبی نیز برای معرفی جاذبه های استان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری مانند توزیع بروشور و استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تشکیل کمیته های تخصصی دهگانه ستاد سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

صفایی عنوان کرد: همه این کمیته ها موظف هستند اقدام های انجام شده خود درباره ایجاد امکانات پذیرایی از گردشگران نوروزی را در کمیته سفرهای نوروزی که روز هفتم اسفند برگزار می شود گزارش دهند.

وی تاکید کرد: روز گذشته نیز کمیته اسکان سفرهای نوروزی استان تشکیل و برای اسکان گردشگران نوروزی در هتل ها و مدارس برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.

دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.

استان 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آنها به چشم می‌خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان