وزیر راه: تابوی توقف توسعه در سواحل را می‌شکنیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که تابوی توقف توسعه در سواحل کشور را می‌شکنیم، امضای قرارداد ۳۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صنعت دریایی را برای این بخش امیدوارکننده ارزیابی کرد.

وزیر راه: تابوی توقف توسعه در سواحل را می‌شکنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در همایش ارگان‌های دریایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف توسعه در دریا اظهار کرد: ما هرجا به دریا رسیده‌ایم توسعه متوقف شده است باید این تابو را بشکنیم و توسعه دریایی را جدی‌تر پیش ببریم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال مقاوم‌سازی اقتصاد کشور هستیم، باید به ثروت بی‌انتهای دریایی با تمرکز بر سواحل توجه شود. هم اکنون 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل داریم که نشاندهنده فرصت بی‌نظیری برای ما است تا بتوانیم بیش از پیش توسعه اقتصادی را عملیاتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که در حوزه صنعت ساخت دریایی سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده، اما در عین حال به رشد آن کمک نکرده‌ایم، تاکید کرد: این حوزه باید سهم خود را از بازار بگیرم.

اسلامی با اشاره به این که 3600 میلیارد تومان در صنعت دریایی برای آینده این بخش امیدوار کننده است اضافه کرد: مردم ایران باید بتوانند از نعمت سفر دریایی استفاده کنند،‌نباید اینگونه باشد که برای این کار به کشورهای دیگر سفر کنند.

وی با بیان این که بندر نوشهر در شمال می‌تواند نقش مسافری بر عهده بگیرد، گفت: در جنوب نیز در حوزه مسافری بنادر بوشهر و شهید رجایی زمینه‌هایی را دارند که می‌توان از آن استفاده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان