فرمانده نیروی دریایی سپاه: ۱۷ هزار شناور در صورت نیاز برای دفاع از کشور مسلح می‌شوند

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر این که شیلات مجوز صید ترال را می‌دهد، گفت: ما تحمل رنج مردم را نداریم و با سوء استفاده برخی کشورها در این زمینه برخورد می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: 17 هزار شناور در صورت نیاز برای دفاع از کشور مسلح می‌شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا تنگسیری در حاشیه برگزاری همایش ارگان‌های دریایی، در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه سواحل جنوب داشتیم صید ترال ماهی توسط کشورهای بیگانه بود، موضوعی که باعث می‌شد ماهیگیران عزیز بیکار شوند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه چند کشتی صید ترال که به صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کردند را متوقف و بازداشت کرد. ضمن این که تمام ماهی‌های صیدشده آنها را مصادره کردیم.

تنگسیری تاکید کرد: با توجه به این که خلیج فارس بسته است، صید ترال مرجان‌های کف زمین را از بین می‌بردو هیچ موجودی زنده نمی‌ماند. مرجان‌ها برای این که رشد کرده و بزرگ شوند، سال‌های طولانی زمان نیاز دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که حدود هزار و 375 کیلومتر ساحل در جنوب کشور داریم، اظهار کرد: اگر فرض را بر این بگذاریم که در هر 20 کیلومتر یک روستا وجود داشته باشد تعداد بسیار زیادی از مردم با صید ترال بیکار شده و زندگی آنها دچار مشکل می‌شود.

وی با تاکید بر این که هم اکنون هیچ گونه صید ترال غیرقانونی در کشور نداریم، تصریح کرد: شیلات مجوز صید ترال را می‌دهد و ما به صورت مستقیم با صید غیرقانونی برخورد نمی‌کنیم، چنانچه در آب‌های سرزمینی یا تحت نظارت ما که صید در عمق کمتر از 200 متر ممنوع است، شناورها اقدام به صید ترال کنند، نیروی دریایی سپاه و ارتش وظیفه برخورد با آنها را دارند.

تنگسیری ادامه داد: ما نمی‌توانیم رنج مردم را تحمل کنیم و اجازه سوء استفاده برخی کشورها در حوزه ماهیگیری را نمی‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  همچنین با اشاره به بسیج دریایی در سواحل مکران و خلیج فارس گفت: معتقدیم امنیت را باید مردمی کنیم، چرا که در این صورت امنیت پایدار می‌شود. در حال حاضر حدود 17 هزار شناور در بسیج دریایی نام‌نویسی کردند که مسلح نیستند، اما هر وقت نیاز باشد در مواقع عملیاتی آنها را برای دفاع از کشور مسلح خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان