رضایت ونگر از مجازات منچسترسیتی توسط یوفا: آنها قوانین را زیرپا می‌گذاشتند و تمام بازیکنان مرا می‌خریدند

سرمربی پیشین آرسنال در زمره افرادی است که مجازات منچسترسیتی از سوی اتحادیه فوتبال اروپا را متناسب با تخلفات صورت گرفته توسط باشگاه انگلیسی می‌دانند.

رضایت ونگر از مجازات منچسترسیتی توسط یوفا: آنها قوانین را زیرپا می‌گذاشتند و تمام بازیکنان مرا می‌خریدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرسن ونگر به محرومیت دو ساله باشگاه منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا واکنشی مثبت نشان داد و به نوعی از آن ابراز خرسندی کرد.

سرمربی سابق آرسنال که یکی از مهمانان دعوت شده به مراسم معرفی بهترین ورزشکار سال (جایزه لاروس) بود، در حاشیه این مراسم با یادآوری بازیکنانی که منچسترسیتی به لطف پیشنهادهای مالی بهتر از چنگ تیم تحت هدایت او درآورد، گفت: من همیشه موافق احترام گذاشتن به قوانین و مقررات بوده‌ام و همه را تشویق به انجام این کار کرده‌ام. من موافق موظف کردن باشگاه‌ها به محدود کردن بودجه‌شان برای خرید بازیکن متناسب با درآمدهای واقعی‌ آنها هستم. قوانینی که در این حوزه وجود دارند که مشخص هستند و باید به آنها احترام گذاشت. آنهایی که از این قوانین تخطی می‌کنند و به نوعی می‌خواهند به روش‌هایی کم و بیش قانونی قوانین را دور بزنند باید مجازات شوند.

آرسن ونگر در مقطع زمانی هدایت آرسنال را برعهده داشت که باشگاه منچسترسیتی گروهی از بهترین ستاره‌های تیم او از جمله امانوئل آدبایور، باکاری سانیا، گائل کلیشی، کولو توره و سمیر نصیری را از چنگ توپچی‌‌ها خارج کرد.

او در این باره گفت: آنها تمام بازیکنان مرا می‌خریدند. دنیای ورزش در تلاش است تا قوانین رعایت شود. اگر قرار نیست به این قوانین احترام گذاشته شود، نباید انتظار وجود ورزشی واقعی را داشته باشیم. باید طوری باشد که وقتی شما در تورنمنتی مانند لیگ قهرمانان شرکت می‌کنید، بدانید که این فرصت را به خاطر رعایت قوانین به دست آورده‌اید.

ونگر در ادامه به انتقاد از ساختار فعلی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، فرصت حضور در این تورنمنت برای تیم‌های کوچکتر قاره سبز در قیاس با دهه‌های اخیر را کمتر دانست و تأکید کرد: رده‌بندی تیم‌ها همیشه وابسته به میزان قدرت مالی آنها است. در واقع از قدیم همین طور بوده است اما این روند در قیاس با 20 ، 30 سال گذشته بدتر شده است چون الان همه می‌خواهند بازی تیم‌های بزرگ را ببینند و به این ترتیب تیم‌های بزرگ هم هر سال پولدارتر از پارسال می‌شوند و اختلاف طبقاتی میان آنها و تیم‌های کوچک بیشتر  می‌شود. این مدل در لیگ قهرمانان اروپا تثبیت شده است و ما می‌توانیم بگوییم که هر سال شاهد تکرار چنین وضعیتی هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان