دبیرکل جمعیت هلال احمر:

۱۸۰ هزار نفر طی یک هفته آموزش کرونا ویروس دیدند

تهران-ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بیش از ۱۸۰ هزار نفر ظرف یک هفته در دوره آموزشی کرونا ویروس شرکت کردند، آموزش های لازم به آنها ارائه و مورد آزمون قرار گرفتند.

180 هزار نفر طی یک هفته آموزش کرونا ویروس دیدند

"محمودرضا پیروی" در حساب توییتری خود بر اهمیت توسعه آموزش های همگانی بصورت الکترونیک تاکید کرد و نوشت: مطلع شدم در پی برگزاری دوره آموزشی کرونا ویروس با همکاری سازمان نظام پزشکی بصورت آنلاین، ظرف یک هفته بیش از 180 هزار نفر در آن شرکت کرده، آموزش های لازم به آنها ارائه شده و مورد آزمون نیز قرار گرفته اند. یکی از ضروریات دنیای امروز توسعه آموزش های همگانی بصورت الکترونیک است.

براساس آخرین گزارش موجود، وزارت بهداشت چین بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به یک هزار و 800 نفر افزایش یافت.

اهمیت آموزش های همگانی در مقابله با بحران ها زمانی روشن تر می شود که بدانیم به عنوان مثال و براساس اعلام دولت چین، در حالی که ویروس جدید، جان یک هزار و 800 نفر را گرفته است اما به مدد آموزش های همگانی در روز دوشنبه حدود یک هزار و 807 مورد جدید ابتلا به این بیماری ویروسی در استان هوبئی ثبت شده و مبتلایان تحت کنترل و درمان قرار گرفته اند و در همان روز ، یک هزار و 223 تن نیز بهبود یافته‌اند.

پیش فرض های اشتباه درباره بحران ها می تواند خطرساز باشد در حالی که آموزش همگانی می تواند امکان شناسایی و پیشگیری به موقع مسائل بحران ساز را بگیرد و به شناسایی سریعتر مبتلایان کمک کند. مثلا درحالی که گفته می شود دوره نهفتگی کرونا 14 روز است، «جونگ نانشان» کارشناس و مسوول ارشد امور پزشکی در چین تصریح کرد که دوره معمول نهفتگی کرونا در بیماران بین 2 تا 7 روز است و فقط یک نفر پس از 24 روز به کرونا مبتلا شده است.

اهمیت آموزش درباره کرونا ویروس با یک چالش جدی تشخیصی پررنگ تر می شود. "جونگ نانشان" تاکید می کند: «ما باید بتوانیم بیماران مبتلا به کرونا را از افرادی که دچار سرماخوردگی معمولی شده اند و یا آنفلوانزا دارند ، جدا کنیم زیرا تا زمانی که این جدایی با دقت صورت نگیرد خطر انتقال ویروس از انسان به انسان وجود دارد.» و برای رسیدن به چنین هدفی، آموزش نقشی اساسی را بازی می کند.

حالا، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به گزارش چین درباره شیوع کرونا اعلام کرده است که نیازی به افزایش سطح هشدار خطر آن در جهان نیست.

این سازمان افزوده است: با نظرداشت گزارشی که چین درباره 44 هزار مبتلای به ویروس کرونا با جزییات کامل منتشر کرده است، تصویر روشن تری از کرونا داریم و اینکه به چه سمتی می رود و چطور شیوع پیدا می کند.

این سازمان که در پایان ماه گذشته میلادی به دلیل شیوع کرونا وضع اضطراری در سطح جهان اعلام کرد، می گوید که اطلاعات بسیاری درباره سن مبتلایان و شدت بیماری و ضریب مرگ و میر آن بدست آورده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به 24 کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان