درگیری با دو نماینده اصلاح طلب صحت دارد؟ /توصیه‌های انتخاباتی آیت‌الله یزدی به جامعه مدرسین /هشدار درباره تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی

فارس نوشت:فرماندار چرداول گفت: هیچگونه درگیری با نمایندگان ایلام و تهران در سرابله رخ نداده و این موضوع قویا تکذیب می‌شود و شایعه است.

درگیری با دو نماینده اصلاح طلب صحت دارد؟ /توصیه‌های انتخاباتی آیت‌الله یزدی به جامعه مدرسین /هشدار درباره تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی

الیاس فتاحی فرماندار شهرستان چرداول گفت: هر گونه درگیری فیزیکی با محمود صادقی نماینده تهران و جلال میرزایی در سرابله را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: عده قلیلی درصدد بودند که مانع سخنرانی صادقی شوند که متفرق شدند.: اما هیچ گونه درگیری فیزیکی در این میان رخ نداده است این در حالی است که با تلاش نیرو انتظامی و آرام کردن مخالفان صادقی نیز سخنرانی خود را ادامه داد.

گفتنی است، برخی کانال‌های تلگرام برای متشنج کردن اوضاع آرام انتخاباتی سعی داشتند این موضوع را درگیری جلوه دهند.

آیت‌الله یزدی: وظیفه داریم نامزدهای اصلح، با تجربه و متدین را انتخاب کنیم
 

همچنین تسنیم نوشت:رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه داریم نامزدهای اصلح و انسان‌هایی با تجربه و متدین، را انتخاب کنیم تا در آینده شاهد مجلس و دولتی کارآمدتر باشیم.

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه اظهار داشت: وظیفه جامعه مدرسین است که مردم را روشن کند که به چه شخصی رأی بدهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از مردم می‌خواهم که با شناخت درست و کامل رأی بدهند تا مجلسی انقلابی تشکیل شود نه مجلسی که به‌دنبال پول و قدرت باشد، وظیفه داریم نامزدهای اصلح و انسان‌هایی با تجربه و متدین، را انتخاب کنیم تا در آینده شاهد مجلس و دولتی کارآمدتر باشیم.

وی با اشاره به تهدیدات مختلف دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر توانایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نبود، دشمن حتما این کشور را نابود می‌کرد، امروز دشمن می‌داند که اگر یکی بزند ده تا می‌خورد و اگر آغازگر حمله و تجاوز باشد، پایان آن نبرد و جنگ به دست ما خواهد بود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به مشکلات کشور خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات باید نگاه‌مان به داخل باشد، هر چند کشور دارای مشکلات مختلفی است اما همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند حل تمام مشکلات باید به دست خودمان و در داخل کشور صورت بگیرد.

تبلیغات ناروا می‌تواند باعث اعلام عدم صحت انتخابات شود

مهر هم نوشت: سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر تبلیغات خلاف واقع و ناروایی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی صورت گیرد، قطعا می‌تواند منجر به اعلام عدم صحت انتخابات در آن حوزه یا در بخش‌هایی از آن حوزه شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی تلفنی با برنامه در انتهای الوند از شبکه دوم سیما در پاسخ به سوال مجری این برنامه مبنی براینکه آیا نظارتی بر تبلیغات انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی وجود دارد؟ چرا که یک سری تبلیغات انجام می‌شود که در شأن یک نماینده مجلس نیست؟ آیا امکان دارد این دسته افراد رد صلاحیت شوند؟ گفت: بحث تبلیغات متأسفانه از بخش‌هایی است که در قانون به خوبی پرداخته نشده است و مخصوصاً تبلیغات در فضای مجازی که این روزها بسیار گسترده شده و متأسفانه قانون هم نسبت به آن مطلبی عنوان نکرده است.

وی ادامه داد: در گذشته سوابقی را داشتیم که اگر تبلیغات خلاف واقع و ناروایی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی صورت گیرد، قطعاً می‌تواند در زمانی که ما بررسی صحت انتخابات را بعد از برگزاری انتخابات انجام می‌دهیم، در آن موقع امکان بررسی صلاحیت وجود دارد و اگر چنین چیزی وجود داشته باشد می‌تواند منجر به اعلام عدم صحت انتخابات در آن حوزه یا در بخش‌هایی از آن حوزه شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه یعنی بعد از روز انتخابات باز این موضوع (بررسی صلاحیت) بررسی می‌شود؟ خاطرنشان کرد: بله، چون باید اعلام صحت انتخابات انجام شود و شورای نگهبان مرحله دوم کار نظارتی‌اش در خصوص روز انتخابات است، مبنی بر اینکه آیا انتخابات به خوبی برگزار شده و سلامت داشته است بنابراین می‌تواند در این باره (صلاحیت نامزدها) هم اعلام نظر کند.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان