اولین شکست استقلال با مجیدی چطور رقم خورد؟

استقلال وقتی می‌تواند با یک‌سوم قوا تیم مدعی عربستانی را تا این اندازه عذاب بدهد، این یعنی هواداران می‌توانند به آینده تیم امیدوار باشند، البته مشروط به این که برای پایان این سریال کابوس‌وار مصدومیت‌ها فکری شود و البته مدیران باشگاه هم بر خلاف چند فصل اخیر، در حفظ نفرات کلیدی تیم کوشا باشند.

اولین شکست استقلال با مجیدی چطور رقم خورد؟

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «بعد از دو پیروزی درخشان در پلی‌آف، دو بازی اول استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چندان برای این تیم خوشایند نبوده است. آبی‌ها ابتدا روی چمن ناهموار ورزشگاه اربیل برابر الشرطه عراق تن به تساوی یک - یک دادند و سپس در کویت که از سوی الاهلی عربستان به‌عنوان زمین بی‌طرف انتخاب شده بود، مقابل این تیم 2 بر یک شکست خوردند. به این ترتیب و با توجه به پیروزی الوحده امارات برابر الشرطه در دیگر بازی گروه اول، استقلال در پایان روز دوم مسابقات این گروه با یک امتیاز روی پله سوم ایستاد و حالا الاهلی و الوحده چهار امتیازی را بالاتر از خودش می‌بیند. با توجه به این معادلات و محاسبات، قطعا حتی کسب یک نتیجه مساوی در مقابل الاهلی هم بسیار می‌توانست به استقلال کمک کند اما این اتفاق با بدشانسی محض رخ نداد. هرچند هنوز هم با توجه به وزن رقبا، استقلال از شانس بسیار بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار است و بعید به نظر می‌رسد که مثلا الوحده امارات بتواند برای این تیم دردسر خاصی درست کند.

مساله عجیب

در طول این فصل به دفعات در مورد مصدومیت‎های پرشمار بازیکنان استقلال بحث شده است، اما مسابقه اخیر با الاهلی عربستان به نوعی رکورد تعداد بازیکن غایب در اردوگاه آبی‌ها را شکست! اصلا وضعیت عجیبی در این بازی به وجود آمد و فرهاد مجیدی تعداد زیادی از بازیکنان مهمش را به دلیل آسیب‌دیدگی، پشت سر گذاشتن دوران نقاهت یا حتی بیماری از دست داد. استقلال در دیدار با نماینده عربستان بدون نفراتی همچون سیاوش یزدانی، عارف غلامی، هرویه میلیچ، فرشید باقری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی و شیخ دیاباته به میدان رفت و البته واقعا می‌توانست بازنده هم نباشد. استقلال در این دیدار مقهور اشتباهات خودش و البته سوت‎های بحث‌برانگیز داور مسابقه شد؛ مخصوصا آنجا که گل زیبا و تساوی‌بخش ارسلان مطهری به بهانه حضور دانشگر در منطقه آفساید و مسدود شدن دید دروازه‌بان مردود اعلام شد. با این همه، استقلال وقتی می‌تواند با یک‌سوم قوا تیم مدعی عربستانی را تا این اندازه عذاب بدهد، این یعنی هواداران می‌توانند به آینده تیم امیدوار باشند، البته مشروط به این که برای پایان این سریال کابوس‌وار مصدومیت‌ها فکری شود و البته مدیران باشگاه هم بر خلاف چند فصل اخیر، در حفظ نفرات کلیدی تیم کوشا باشند. مثلا همین حالا مرخصی شیخ دیاباته بیش از حد طول کشیده و خیلی‌ها را نگران کرده مبادا او به ایران برنگردد. طبیعی است که هواداران طاقت جدایی مهاجم اول تیم‌شان را نخواهند داشت.

نکات مثبت

چه چیزی در استقلال می‌تواند مثبت‌تر از درخشش بی‌پایان ارسلان مطهری باشد؟ خرید نیم‌فصل آبی‌ها در فاز تهاجمی، عملکردی موثر و خارج از حد تصور داشته است. ارسلان که همیشه علاقه‌اش به استقلال را بی‎محابا بروز می‌داد، از چند سال پیش دنبال حضور در این تیم بود اما هر بار مانعی پیش می‌آمد تا این که او بالاخره در زمستان امسال استقلالی شد. البته بودند بازیکنانی مثل بختیار رحمانی که با همین تب تند به استقلال آمدند و موفق نشدند اما مطهری ظاهرا با عزم جزم پیراهن آبی را پوشیده است. او فعلا در شش بازی، شش گل برای استقلال زده و بسیار بدشانس بود که هفتمین گلش برابر همین الاهلی بی‌دلیل مردود اعلام شد. حضور او در کنار شیخ دیاباته و مهدی قائدی، یک مثلث ویرانگر در خط حمله استقلال به وجود آورده که به این تیم برای جنگیدن در سه جام کمک می‌کند. دیگر نکته مثبت بازی با الاهلی برای استقلال - چنان‌ که چند سطر بالاتر گفتیم - شخصیت بالای این تیم است که باعث می‌شود با وجود کلی مصدوم، باز هم تا آستانه کسب امتیاز برابر حریفی قدرتمند پیش برود. استقلال مجیدی با حفظ این شخصیت، حتما در ادامه فصل حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

نکات منفی

بزرگ‌ترین مشکل استقلال، کماکان همان معضلی است که از ابتدای فصل متوجه این تیم بود؛ ضعف در امور دفاعی. استقلال به آسانی برابر بسیاری از رقبا موقعیت گل می‌دهد و زیاد هم فرقی نمی‌کند تیم رقیب گل‌گهر و شاهین بوشهر باشد یا الکویت و الاهلی عربستان. آنالیز بازی دوشنبه‌شب آبی‌ها نشان می‌داد حملات الاهلی محدود اما بسیار موثر بود و این تیم هر زمان اراده می‌کرد موقعیت گل به دست می‌آورد. از آنجا که استقلال با سه دفاع بازی می‌کند، نیاز دارد که سه مدافعش کیفیت بالایی داشته باشند، اما بدون تعارف مدافعان موجود این تیم، سطح کیفی مورد انتظار را ندارند. به علاوه پایین بودن تمرکز در استقلال باعث می‌شود بازیکنان این تیم مدام ضربات مهم پنالتی را از دست بدهند که این اتفاق در این دیدار هم برای وریا غفوری رخ داد. همچنین اگر بین خوب‌ها به ارسلان مطهری اشاره کردیم، در جمع ناامیدکننده‌ها هم باید از مرتضی تبریزی نام ببریم که حتی با وجود غیبت دو مهاجم اصلی هم در ترکیب قرار نگرفت و وقتی به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد، کمکی به تیمش نکرد. به نظر می‌رسد قصه استقلال و مرتضی خیلی وقت است تمام شده و فقط بیخودی کش پیدا کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان