حضور در انتخابات تثبیت عزم راسخ نظام برای توسعه است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات سالم و ایمن در این استان وجود دارد، گفت: مردم با حضورشان در انتخابات ثابت ‌می‌کنند ادامه دهنده راه توسعه کشور و استان هستند و با مشارکت خود عزم راسخ نظام برای رسیدن به توسعه همه جانبه را به جهانیان نشان می‌دهند.

حضور در انتخابات تثبیت عزم راسخ نظام برای توسعه است

بهمن مراد نیا روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در کردستان وجود دارد و با هماهنگی های که با ستاد انتخابات استان،  فرمانداری ها و بخشداران صورت گرفته هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های دولتی در راستای برگزاری انتخابات ایمن و سالم پای کار هستند، افزود: همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله راهداری، برق، مخابرات در حالت آماده باش بوده و از آنها خواسته شده با تمام توان حضور داشته باشند و اگر مشکلی پیش آمد بلافاصله آن را برطرف کنند.

چشم دشمنان به مردم کردستان است

استاندار کردستان با بیان اینکه چشم دشمنان و معاندین مخالف نظام اسلامی به حضور مردم این استان در انتخابات دوخته شده است، اضافه کرد: از همه مردم استان می‌خواهم به دلیل شرایط بین المللی حاکم و وضعیت تحریم‌ها و تلاش گروه‌های مخالف نظام، با حضور پرشور خود بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود از نظام اسلامی را اعلام کنند.

مرادنیا یادآور شد: حضور مردم در تمام عرصه ها سرنوشت ساز است و وقتی پای انتخابات در میان باشد این حضور ارزشمندتر است چون مشارکت حداکثری می تواند مایه دلگرمی مسوولان باشد تا با قدرت بیشتری با اتکا به آرای مردم پیگیر مسائل و مشکلات آنها باشند.

وی تاکید کرد: می دانم که مشکلات و کمبودها زیاد است اما با توجه به شرایط خاص کشور برای رفع کمبودها و مشکلات همه مسوولان در تلاش هستند و مردم هم با حضور گسترده و حداکثری خود و مشارکت در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی و بی اثر کنند.

مرادنیا اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی در راستای اهداف نظام در این استان کارهای خوبی مانند اجرای طرح راه‌آهن، توسعه فضا و تخت‌های بیمارستانی، استفاده از نیروهای کُرد و اهل سنت در مدیریت های استانی و کلان کشوری و اتمام طرح های نیمه تمام از جمله سالن 6 هزار نفری گولان و جاده مریوان - سنندج را در دست اقدام دارد که حضور پرشور مردم در انتخابات تشویقی برای ادامه این مسیر است.

حضور مردم حمایت از اقدمات توسعه ای در کردستان است

استاندار کردستان یادآور شد: مردم برای حمایت از توسعه استان به پای صندوق بیایند و حضور خود را اعلام کنند چرا که حضور آنها پای صندوق های رای حمایت از کارهای صورت گرفته در این استان است لذا به عنوان فرزند بومی این استان از مردم می خواهم با حضورشان ادامه دهند راه توسعه کردستان باشند.

امسال 102 داوطلب در این استان برای تصاحب 6 کرسی نمایندگی با هم رقابت می کنند.

تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 31 نفر، در حوزه انتخابیه بیجار 27 نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه 12 نفر، حوزه مریوان و سروآباد 16 نفر و حوزه قروه و دهگلان 16 نفر است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان، حدود یک هزار و 700 روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل 29 درصد ساکنان روستایی و 71 درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 58 هزار و 240 نفر رای اولی هستند،  دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و 245 شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و 6 نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره 2 نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان