دبیر فدراسیون قایقرانی: همدان قطب رویینگ کشور است

همدان- ایرنا- دبیر فدراسیون قایقرانی گفت: همدان قطب رشته رویینگ کشور است و در سال‌های اخیر شاهد موفقیت قابل توجه این استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بوده‌ایم.

دبیر فدراسیون قایقرانی: همدان قطب رویینگ کشور است

رضا صابونچی روز چهارشنبه در نشست سالیانه هیات قایقرانی استان همدان اظهار داشت: این استان همواره در قهرمان پروری جزو پیشتازان کشور بوده است و سهم بسزایی در مدال آوری تیم های ملی دارد.

وی بیان کرد: هم اینک جمعیت قایقرانان همدانی کم است اما با این حال توانسته به موفقیت های ارزنده در سطح ملی و بین المللی دست یابد.

صابونچی اضافه کرد: انتظار ما از مجموعه ورزش همدان توجه به طرح استعدادیابی در راستای افزایش تعداد ورزشکار مستعد در رشته قایقرانی است.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و همدلی در بین جامعه قایقرانی همدان خاطرنشان کرد: از دستگاه ورزش همدان می خواهیم بیش از گذشته نسبت به حمایت همه جانبه از ورزش قایقرانی توجه کند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت در امکانات با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تاثیرگذار بوده است، گفت: قایقرانی جزو رشته هایی است که با مظلومیت در برخورداری از امکانات مواجه بوده و با این حال در تلاش برای ارایه تجهزات به استان هایی نظیر همدان هستیم.

دبیر فدراسیون قایقرانی کشور در مجمع سالیانه هیات قایقرانی گفت: اگر بخواهیم پیشرفت چشم گیری در قایقرانی داشته باشیم باید توجه ویژه ای به تاسیس باشگاه قایقرانی، تدوین اساسنامه و آئین نامه و شناساندن رشته قایقرانی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: قایقرانی جزو هیات های پویا، فعال و قهرمان پرور این استان است.

محسن جهانشیر با اشاره به مشکل محل تمرین قایقرانان همدانی افزود: سد اکباتان فضای مناسبی برای اسکان قایقرانان ندارد و در حال رایزنی برای ایجاد مکان مسقف برای ورزشکاران در این منطقه هستیم.

وی افزود: رایزنی های لازم با اداره آب و فاضلات استان همدان صورت گرفته تا یک درصد از اعتبار مالی خود را به ایجاد مکان اسکان قایقرانان اختصاص دهد.

جهانشیر خاطرنشان کرد: همدان با برخورداری از اقلیم مناسب ظرفیت خوبی برای توسعه رشته رویینگ ایجاد کرده است و باید نسبت به استعدادیابی و پرورش نخبه ها اقدام و برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: درخشش در میادین ملی و بین المللی هدفگذاری ما در رشته قایقرانی است.

همدان دارای 120 قایقران فعال است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان