آیا باید منتظر دلار ۲۰ هزار تومانی باشیم؟

نرخ دلار در روزهای گذشته با نوسان قیمت‌ها مواجه شده؛ تا جایی که قیمت دلار در بازار هم‌اکنون به حدود ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

نرخ دلار در روزهای گذشته با نوسان قیمت‌ها مواجه شده؛ تا جایی که قیمت دلار در بازار هم‌اکنون به حدود ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

در این شرایط، جریاناتی وجود دارد که عنوان می‌کنند نرخ دلار به ۲۰ هزار تومان هم خواهد رسید، اما رییس‌کل بانک مرکزی در واکنش به چنین ادعاهایی عنوان کرد: آرزو بر جوانان عیب نیست.

عبدالناصر همتی در حاشیه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی درباره ادعای سوداگران بازار ارز برای رسیدن افزایش نرخ ارز به مرز ۲۰ هزار تومان گفت: آنها می‌تواند همچین آرزویی را داشته باشند؛ آرزو بر جوانان عیب نیست.

وی توضیح داد: نوسانات اخیر نرخ ارز به دلیل این است که برخی به بهانه برگزاری جلسه FATF تلاش می‌کنند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند؛ این در حالی است که بارها اعلام کرده‌ایم این موضوع تاثیری بر این بازار نخواهد داشت.

منتظر دلار ۲۰هزار تومانی نباشید

وی متذکر شد: برخی می‌گویند که سطح مقاومت ۱۴ هزار تومان نرخ ارز شکسته شده است، اما باید به یاد داشت که در یک سال گذشته حدود سه بار این سطح شکسته شده، اما بانک مرکزی توانست بازار را کنترل کرده و قیمت‌ها متعادل شود.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: درخواست من این است افرادی که وارد این بازار می‌شوند، ریسک آن را بپذیرند، اما باید توجه داشت که بانک مرکزی مراقبت لازم را برای بازار ارز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان