۲۲ اسفند، روز شهید بهترین فرصت برای افزایش همدلی در جامعه

تهران - ایرنا - معاونان فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت :‌ روز ۲۲ اسفندماه که با عنوان روز شهید نام‌گذاری شده بهترین و ارزشمندترین فرصت برای افزایش این همدلی و تحکیم آن است.

22 اسفند، روز شهید بهترین فرصت برای افزایش همدلی در جامعه

نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت «22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» با حضور معاونان فرهنگی و آموزشی و تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای این ستاد، امروز چهارشنبه در سالن جلسات معاونت فرهنگی بنیاد برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این نشست با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف انگیزه و امید ملت ایران اظهار داشت: دشمنان تلاش می‌کنند که نگرش مثبت مردم را تبدیل به هیجانات منفی کرده و در جامعه واگرایی ایجاد کنند، با توجه به هجمه دشمنان در تمامی عرصه‌ها، نیازمند تمرکز بر موضوعاتی هستیم که منجر به هم‌گرایی در کشور شود و یکی از مسائل مهم در این راستا تکیه‌بر فرهنگ غنی ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلابی است که درنهایت وفاق و انسجام ملی را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: دشمنان تصور می‌کردند که با به شهادت رساندن سپهبد سردار قاسم سلیمانی می‌توانند به‌نظام ضربه سنگینی را وارد کنند ولی این شهادت موجی عظیم از ولایت تکوینی را در کشور به وجود آورد و مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران پس از شهادت این شهید بزرگوار باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد و می‌توان گفت که رستاخیزی کم‌نظیر بود.
کاویانی تأکید کرد: امیدواریم برنامه‌های در نظر گرفته‌شده از سوی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه بنیاد، با اولویت‌های مهم و محوریت تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران باشد، همچنین با توجه به تقارن این ایام با ولادت امام علی (ع) برنامه‌ها به سمت ایجاد نشاط و شادمانی در کشور به‌ویژه جامعه ایثارگری سوق پیدا کند، امیدواریم تمامی همکاران با خلاقیت و نوآوری برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده و بنیاد بتواند روز شهید سال 1398 را نیز همانند سال‌های گذشته باافتخار و سربلندی پشت سر بگذارد.

افتخار امروز جمهوری اسلامی به اتکای جان‌فشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است
 محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد بابیان اینکه بر اساس قانون و فرامین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران است گفت: تاکنون درزمینهٔ معرفی روز شهید به مردم اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده و تلاش‌ها برای شناساندن بیشتر این روز بزرگ به جامعه باید بیش‌ از پیش شود.
وی افزود: افتخار امروز جمهوری اسلامی ایران به اتکای جان‌فشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که باید در مناسب‌های مختلف مقام آنها پاس داشته شود.
در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد ابطحی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، مدیران کل ستادی معاونت فرهنگی و نمایندگان معاونت‌ها و ادارات ستادی برنامه‌های خود را به مناسبت 22 اسفندماه روز شهید اعلام کردند.

مجموعه کتاب‌های شهید سید عبدالمحمد تقوی رونمایی شد

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های اندیشمند جوان و نویسنده شهید «سید عبدالمحمد تقوی»  با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن سرای کتاب برگزار شد.

 حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این مراسم با بیان اینکه دوران دفاع مقدس با شکوفایی استعدادهای بی‌شمار به نمود و تجلی رسید گفت: یکی از این استعدادها شهید جوانی است که شکوفایی استعدادش را در مجموعه کتاب‌هایش شاهد هستیم، این شهید سرافراز با این کتاب‌ها، اندیشه‌ای متعالی را در اختیار نسل جوان قرار داده است.
 وی ادامه داد: این جوان از 16 سالگی مأموریت تبلیغ را به عهده گرفت و با توانمندی مثال‌زدنی افراد زیادی را به منابع دینی متصل و آنها را از سرچشمه معنویت سیراب کرد.
 معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به اینکه بخشی از کتاب‌های این شهید دست نوشته و بخشی سخنرانی‌های او است خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در 2 کتاب خود اصلاح مبانی فکری و اعتقادی نوجوانان را مدنظر قرار داده و در 3 کتاب دیگر به مبانی اخلاقی و اعتقادی پرداخته است.

«پرسش از تئولوژی؛ توحید»، «پرسش از تئولوژی؛ ایمان»، «زندگی در پرتو اخلاق؛ حیات النفوس»، «زندگی در پرتو اخلاق؛ نورالعقول» و «زندگی در پرتو اخلاق؛ جلا الصدور» عناوین کتاب‌های رونمایی شده هستند.
شهید سیدعبدالمحمد تقوی 22 بهمن سال 1343 در شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه متولد شد و 22 بهمن سال 1364 نیز در منطقه عملیاتی اروند و عملیات فاو به شهادت رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان