واتر استاپ ها

واتر استاپ ها یک نوار لاستیکی هستند که برای جلوگیری از نفوذ مایعات به خصوص آب ، به درون شکاف ها و درز بتن ها استفاده می شوند . به واتر استاپ ها آب بند نیز گفته می شود . از آن جایی که اتصالات بتنی بیشتر در معرض نشت و نفوذ آب و مایعات قرار دارند ، بنابراین استفاده از واتر استاپ ها بسیار ضروری می باشند .

واتر استاپ ها

مواد افزودنی های بتن

 

گاهی اوقات در برخی مناطق از مواد افزودنی های بتن استفاده میشود که با توجه به شرایط خاص ، نیاز است که یک سری افزودنی هایی به بتن اضافه شود . این مسئله در مناطقی که دمای هوا به زیر صفر می رسد و آب بتن یخ می زند بسیار اهمیت دارد . در واقع افزودنی که به بتن اضافه می شود ، برای کم کردن آب و بالا بردن مقاومت بتن ها استفاده می شود و باعث می شود که دوام بتن ها بالا برود همچنین بتن ها خاصیت ضد شسته شدن پیدا کنند . 

جهت ساخت این بتن ها باید اصول و قوانین خاصی رعایت شود ، به عنوان مثال باید میزان شن ، ماسه ، آب ، سیمان ، ماده فوق روان کننده و ... با توجه به شرایط آب و هوایی و و موارد مختلفی در نظر گرفته شود و این کار نیاز به تخصص ، تجربه و مهارت خاص خود را دارد.

واتر استاپ ها

واتر استاپ ها چه کاربردی دارند ؟

 

واتر استاپ ها در جا هایی که بتن قطع می شود استفاده می شوند . در واقع این نوار های آب بند کننده ، باعث می شوند که در سازه ها ، برای بند آوردن آب از آن ها استفاده شود . واتر استاپ ها باعث طولانی شدن حرکت آب یا مایعات می شوند و به این ترتیب دیگر آب به داخل درز های بتن نفوذ نمی کند .

 

انواع واتر استاپ ها کدامند ؟

 

واتر استاپ ها بتن شیمی سازه در انواع مختلف و سایز های مختلف تولید می شوند . به طور کلی دو نوع واتر استاپ وجود دارد . یکی واتر استاپ تخت نامیده می شود و دیگری واتر استاپ حفره دار نامیده می شود . واتر استاپ های تخت ، برای درز های اجرایی و واتر استاپ حفره دار برای درز های انبساطی استفاده می شوند .

 

واتر استاپ ها

موارد استفاده از واتر استاپ ها کجاست ؟

 

استفاده از واتر استاپ ها در دیوار های بزرگ ، ساختمان ها ، پارکینگ ها ، استخر ها ، کانال های انتقال آب ، مخازن آب آشامیدنی ، حوضچه های بتنی ، رفع نم زدگی سطوح بتنی و اتصالات تونل ها بسیار لازم و ضروری می باشند .

یکی از مهم ترین موارد استفاده از واتر استاپ ها ، برای ساخت تونل در زیر زمین می باشد . از آن جایی که در زیر زمین سفره های آب زیر زمینی وجود دارند و اتصالات در تماس مستقیم با آب هستند ، برای محافظت از اتصالات و مصالح نیاز به استفاده از یک آب راه وجود دارد ، همچنین باید تمامی ورودی های آب در واقع پلمپ شوند . که در این جا واتر استاپ ها برای جلوگیری از آب ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و دارای محبوبیت بالایی می باشند و برای ساخت تونل ها بسیار پر استفاده هستند . نوار های واتر استاپ باعث جلوگیری از نفوذ آب به داخل بتن می شوند و مانند یک آب راه عمل می کنند .

واتر استاپ ها

شرکت بتن شیمی سازه  (bcsco )

 

شرکت بتن شیمی سازه ( bcsco ) تولید کننده و ارائه کننده انواع محصولات بتن ، واتر استاپ ها ، انواع افزودنی های بتن و ... با کیفیت بسیار بالا و مطابق با استاندارد ASTM می باشد . شما عزیزان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بتن ، افزودنی های بتن ، قیمت واتر استاپ ها و سایر محصولات می توانید با شما های ما تماس بگیرید . مشاوران ما آماده ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیزان می باشند . شما عزیزان جهت اطلاعات تکمیلی میتوانید وارد سایت ما شوید :

http://bcsco.ir/

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان