پشت‌پرده تهدیدهای نتانیاهو و بنت

خبرگزاری تسنیم: سران رژیم اشغالگر اسرائیل بار دیگر به سیاست تهدید ترور رهبران و فرماندهان مقاومت در نوار غزه روی آوردند، این سئوال مطرح است که رژیم اسرائیل برای چه هدفی در غزه تلاش می‌کند، این بار اشغالگران تهدید به ترور یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس و مروان عیسی از رهبران جنبش حماس به عنوان مسئول تنش اخیر در نوار غزه به زعم این رژیم کرده‌اند.

تحلیلگران سیاسی در این زمینه اتفاق نظر دارند که تهدیدهای رژیم صهیونیستی که یک بار تهدید به ترور می‌کند و بار دیگر تهدید به شعله‌ور کردن آتش جنگ دیگر می‌کند، بیانگر حقیقت نگرانی اشغالگران از هر گونه اقدامی است که ممکن است از نوار غزه صورت گیرد و دلیلی بر سرخوردگی و آشفتگی است که اشغالگران در آن به سر می‌برند.

نیاز مبرم رژیم صهیونیستی به آرامش

«حسن عبدو» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به فلسطین الیوم می‌گوید اشغالگران نیاز مبرمی به آرامش در برهه کنونی دارند و قصدی برای تشدید تنش ندارند.

وی افزود تهدید به ترور رهبران مقاومت در راستای تلاش رژیم برای برگزاری سومین انتخابات پیاپی به هر قیمتی است. عبدو ابراز عقیده می‌‌کند سران رژیم اشغالگر هر روز به تهدیدهای خود به دو دلیل ادامه می‌دهند اول برای تقویت بازدارندگی به زعم خود و دوم برای استفاده از بازار انتخابات و تبلیغات انتخابات،‌همه خواهان استفاده از اهرم تهدیدها در صندوق انتخابات(کسب رای) هستند.

این تحلیلگر خاطر نشان کرد اسرائیل نمی‌تواند تبعات و پیامدهای ترور را تحمل کند و قادر نیست همزمان در مسیر رویارویی فراگیر با نوار غزه و برگزاری انتخابات حرکت کند. وی بعید دانست که اشغالگران اقدامی در راستای تشدید تنش یا ترور رهبران مقاومت فلسطین در نوار غزه انجام دهند.

عبدو ادامه داد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر هیچ توجیه کافی برای اتخاذ تصمیمی در راستای جنگ گسترده علیه نوار غزه ندارد، چرا که تصمیم برای جنگ مستلزم موافقت و اجماع مؤسسسات رژیم است.

پشت پرده تهدیدهای سران رژیم صهیونیستی

تحلیلگر فلسطینی درباره علت تهدیدهای رژیم اسرائیل به ویژه تهدیدهای اخیر از سوی نتانیاهو و نفتالی بنت گفت اولین دلیل، تلاش برای جذب آرای انتخاباتی و جلب رضایت تندروها و شهرک نشینان صهیونیست است و دلیل دوم، تقویت بازدارندگی در برابر غزه برای جلوگیری از هرگونه اقدامی است که ممکن است به سقوط نتانیاهو در انتخابات منجر شود.

وی افزود اسرائیل طیدو هفته اخیر به طور جدی برای دستیابی به هدف ارزشمند در نوار غزه فعالیت کرده است تا تبلیغات انتخاباتی را دو هفته پیش از انتخابات آغاز و اعتماد اسرائیلی‌ها را جلب کند.

عبدو خاطرنشان کرد زمان محدود است و اسرائیل در فعالیتهای انتخاباتی خود حدود یک میلیارد شیکل ضرر خواهد کرد در نتیجه نمی‌ تواند تصمیم به تشدید تنش و تعویق انتخابات بگیرد، همچنانکه آویخای مندلبلیت قبلا مانع چنین تصمیمی(برای جنگ و ...) شد.

اسرائیل در سردرگمی و آشفتگی به سر می‌برد

«ایاد القرا» دیگر تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد مقاومت به دقت تهدیدهای سران رژیم اشغالگر را پیگیری می‌کند و آن را جدی می‌گیرد. اشغالگران در حالتی از آشفتگی و سردرگمی در تعامل با نوار غزه قرار دارند.

القرا در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت حالتی از آشفتگی در نتیجه تاثیرات انتخابات داخلی اسرائیل ایجاد شده و دلیلی بر شکست اشغالگران در تعامل با مقاومت است.

وی افزود احتمال دست زدن اشغالگران به هرگونه ماجراجویی نظامی جدید وجود دارد، با این حال رژیم اسرائیل محاسبات زیادی را در نظر دارد که با واکنش مقاومت مرتبط است و ممکن است منجر به جنگی فراگیر شود.

القرا پیش بینی کرد آهنگ تنش در برهه آتی در صورتی که میانجی‌گران(مصر، قطر و سازمان ملل) به مهار اوضاع نپردازند، وجود دارد. تا این لحظه هیچ چیزی رخ نداده و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی تشدید خواهد شد.

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد اشغالگران در صورتی که مرتکب ماجراجویی نظامی شوند، در باتلاق عمیق غزه غرق خواهند شد و هرگز قادر به رهایی و خروج از آن نخواهند شد.

یک منبع در گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای ترور یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در نوار غزه واکنش نشان داده و به این رژیم درباره عواقب هر گونه ماجراجویی و حماقت جدید هشدار داده است.

 این منبع گردانهای قسام، دروغ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای ترور یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس و مروان عیسی از رهبران مطرح این جنبش را فاش کرد.

این منبع اظهار داشت سخن گفتن از ترور السنوار و عیسی نشانه ناتوانی و آشفتگی اشغالگران و تهدیدهای توخالی است.

منبع فلسطینی افزود تهدید دشمن، حتی کودک فلسطینی را هم مرعوب خود نمی کند و سران شکست خورده دشمن باید پیش از فکر کردن درباره تصمیمی که نمی توانند هزینه هایی را پرداخت کنند، به فکر بالنهای انفجاری باشند(که ازنوار غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه پرتاب می شود)

برخی منابع صهیونیست مدعی شده بودند که هیئت امنیتی مصر که اخیرا به نوار غزه رفته بود، مانع اجرای تصمیم اسرائیل برای ترور یحیی السنوار و مروان عیسی شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان