استاندار:

بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی ۱.۹ برابر پیش‌بینی‌

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش‌بینی بازگشت ۴۵ واحد راکد طی ۹ ماه سال جاری در استان به مدار تولید گفت: در این مدت ۱.۹ برابر این پیش‌بینی محقق شده که نشان‌دهنده توجه به موضوع تولید ملی است.

بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی 1.9 برابر پیش‌بینی‌

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، 87 واحد تولیدی راکد در استان به مدار تولید بازگشته‌است.

وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات ارزنده صورت گرفته در این خصوص در آذربایجان‌غربی، توانسته‌ایم رتبه نخست این بخش را بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهیم.

وی با اشاره به تحولات مثبت اقتصادی رخ داده طی سال جاری و سرمایه‌گذاری بی‌نظیر دولت در استان اضافه کرد: تداوم این روند مثبت در گرو تلاش برای رفع هر چه بیشتر موانع تولید و صادرات است.

وی کسب رتبه برتر محیط کسب و کار بین استان‌های کشور برای سومین فصل متوالی را یادآوری کرد و ادامه داد: اگر چه با شرایط برنامه‌ریزی شده جهت تسهیل هر چه بهتر محیط تولید فاصله داریم، اما کسب رتبه برتر برای سومین فصل بیانگر این است که متولیان امر برای رفع موانع تولید کمر همت بسته اند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص موفقیت‌های صورت گرفته در حوزه اقتصادی استان بیان کرد: دستاوردهایی نظیر حجم سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی دولت از ابتدای امسال، رشد 200 درصدی سرمایه‌گذاری، رشد صادرات و کاهش نرخ بیکاری، رتبه نخست در احیای واحدهای تولیدی راکد و رتبه نخست در امنیت سرمایه‌گذاری باید بیش از پیش به اطلاع مردم برسد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه گزارش پایش محیط کسب و کار در فصل پاییز، مشکلات پیمانکاران عمرانی در ارتباط با تهاتر بدهی مالیات بر ارزش افزوده با اسناد خزانه، مشکلات مربوط به واگذاری مشوق پروانه‌های صادراتی صادرکنندگان سیب درختی به غیر برای واردات موز و نیز امکان استفاده از تسهیلات صادرات سیب درختی توسط پیله‌وران و مرزنشینان صادرات سیب درختی از طریق بازارچه‌های مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، با تلاش دولت تدبیر و امید و در راستای اجرای طرح رفع موانع تولید طی کمتر از پنج سال گذشته صدها واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به مدار تولید بازگشته‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان