اخبار کوتاه از جشنواره تئاتر رادی؛ رادی‌نامه رونمایی شد

آیین رونمایی از دفتر نخست کتاب رادی‌نامه با حضور نویسندگان آن در تالار مشاهیر تئاتر ایران مجموعه &#۱۶۰;تئاتر شهر برگزار شد.

اخبار کوتاه از جشنواره تئاتر رادی؛ رادی‌نامه رونمایی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در این نشست بهزاد صدیقی دبیر جشنواره تئاتر رادی،  محمدباقر نباتی مقدم مدیر نشر «عنوان» و هنرمندانی چون ابراهیم پشتکوهی، مهدی میرباقری، مژگان خالقی و مهسا طالبی رستمی چهار نویسنده کتاب «رادی‌نامه» در غیاب محمد چرمشیر یکی دیگر از نویسندگان این کتاب دقایقی برای حاضران سخن گفتند و چگونگی نگارش متون نمایشی خود را که بر اساس متن‌های اکبر رادی نوشته شده بود را بیان کردند.

در بخش دیگری از این آئین محمد رحمانیان نمایشنامه‌نویس و عضو هیأت مدیره بنیاد اکبر رادی به همراه کاظم شهبازی پژوهشگر و استاد دانشگاه نکاتی را درباره نمایشنامه‌های مذکور بیان کرده و ضمن طرح پرسش‌هایی از نویسندگان چهار نمایشنامه، دیدگاه‌های نقادانه خود را در این زمینه مطرح کردند.

دفتر نخست رادی‌نامه شامل پنج تک‌گویی بر اساس آثار اکبر رادی به قلم نویسندگانی چون محمد چرمشیر، ابراهیم پشتکوهی، مهدی میرباقری، مژگان خالقی و مهسا طالبی رستمی است که به سفارش دومین جشنواره تئاتر رادی نوشته شده و در قالب کتاب منتشر شده است. اغلب رویدادهای این آثار مرتبط با وقایع اجتماعی انسان معاصر است که در شهر زندگی کرده و داستان آنها در شهر رخ داده و دنبال می‌شود.

 

تیزر دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی منتشر شد

تیزر دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی به کارگردانی علیرضا قانونی همزمان با آغاز این رویداد فرهنگی- هنری منتشر شد.

در این تیزر محمد چرمشیر، ابراهیم پشتکوهی، مهدی میرباقری، عباس غفاری، فریدون محرابی و پژند سلیمانی از  نمایشنامه نویسان، کارگردانان و بازیگران سه مونولوگ این دوره از جشنواره، جمله‌ای از  اکبر رادی را با این مضمون بازگو می‌کنند:

"عزیز من، دل من! 

برویم روی صحنه برای نیمرخ شبرنگ ، آهنگی بزنیم با زخمه‌های روزگارمان ، در این هوای مه‌آلود."

این جمله در مدال اکبر رادی نیز حک شده است.

دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی از 30 بهمن ماه تا 3 اسفند ماه 1398 به مدت چهار روز با دبیری بهزاد صدیقی در تهران برگزار می‌شود.

 

برنامه های روز دوم و سوم جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد

دو رادیو تئاتر در بخش رادیو رادی و دو نمایش صحنه‌ای (مونولوگ) در بخش مسابقه صحنه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی در روزهای دوم و سوم برگزاری این رخداد هنری اجرا می‌شوند.

تماشاخانه ماه حوزه هنری از ساعت 15:30 روز پنجشنبه اول اسفند ماه میزبان اجرای رادیو تئاتر «شب بخیر جناب کنت» به کارگردانی مرتضی صادقیان از آمل است. عوامل اجرایی این اثر عبارتند از: نویسنده: اکبر رادی، طراح و کارگردان: مرتضی صادقیان، تهیه‌کننده: گروه ایرانشهر و آموزشگاه هنرهای نمایشی ماسک، بازیگران: مجید شعاعی، سحر مشرفی، آرمان توکل، صحنه‌خوان: شایا کیانی، افکتور: آیدین حق‌پناه، طراح پوستر و اپراتور: محمدجواد ایزدی نیاکی.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: شب به خیر جناب کنت، داستان زوج پیری‌ است که در انتظار آمدن راننده برای بردن آنها به مجلس عروسی، زندگی خود را روایت می‌کنند. خاطراتی که هرکدام برگی از این سال‌ها را ورق می‌زند.

همچنین از ساعت 15:30 روز جمعه دوم اسفند ماه نیز در همین تماشاخانه رادیو تئاتر «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی شیرین سپه‌راد از تهران اجرا می‌شود. عوامل اجرایی این اثر نیز عبارتند از: نویسنده: اکبر رادی، خلاصه و تنظیم برای رادیو :شیرین سپهراد، نرگس موسی‌پور، کارگردان: شیرین سپهراد، بازیگران: احمد لشینی، معصومه عزیزمحمدی، اکبر ملایی، شهریار حمزیان، بهادر ابراهیمی، نرگس موسی‌پور، تهیه‌کننده: امیرهوشنگ کریم‌نیا، افکتور: نازنین حسن‌پور.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در روزهای پایانی بهمن 1357، خانواده‌ متمول عبدالحسین‌خان دیلمی تاجر چای، تغییراتی را تجربه می‌کنند اما ورود جلال، پسرعموی خانواده که از طبقه‌ غالب و رنج‌کشیده‌ اجتماع و البته اندیشمند است، صدای انقلاب را به خانه‌ دیلمی می‌رساند.

در بخش مسابقه صحنه (مونولوگ) جشنواره نیز از ساعت 17:30 روز پنجشنبه اول اسفند ماه  نمایش «گلهای پژمرده» به کارگردانی فریدون محرابی روی صحنه نمایش عمارت نوفل لوشاتو می‌رود. عوامل اجرایی این نمایش نیز عبارتند از: نویسنده: مهدى میرباقری، طراح و کارگردان: فریدون محرابى ، بازیگران: فریدون محرابى، رابعه سلیمانى، دستیاران کارگردان: کیمیا آژیراک، آرمین نراقى، وستا جعفرنیا، ویدئو: آرمین نراقى، طراح بروشور: کیمیا آژیراک، آهنگساز: سینا ذکایی.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: نویسنده در چهار فصل نوشتن زندگی‌اش، خطاب با کسی که دوستش دارد حرف می‌زند؛ کسی که شاید حضورش فقط در ذهن نویسنده است و شاید در واقعیت حضور ندارد.

همچنین از ساعت 17 روز جمعه دوم اسفند 1398 نمایش «رود رادی» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود. عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: نویسنده: ابراهیم پشتکوهی، طراح و کارگردان: ابراهیم پشتکوهی، بازیگران: رویا نونهالی، گاتا عابدی، سعیده آهویی، سام جانملکی، دستیار کارگردان: مجید مهرآبادی، مدیرصحنه: میلاد صیادمیری، آهنگساز: بهرنگ عباس‌پور، نوازنده: فرزاد برهمن، خواننده: بهرنگ عباس‌پور، فرزاد برهمن، عکاس: مهدی آشنا، طراح پوستر: حامد رسول آبادیان، مشاور رسانه: فریبرز دارایی

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دوازده نامه‌ رادی؛ نامه‌هایی به شدت دراماتیک است که هم هوش و حواس حساس رادی را نشان می‌دهند و هم ارزش و غنای ادبی دارند.

دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی تا سوم اسفند ماه 1398 به مدت چهار روز با دبیری بهزاد صدیقی با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی، مشارکت شورای اسلامی شهر تهران، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و با حمایت فرهنگسرای سرو، مجموعه  تئاتر شهر، اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش)، عمارت نوفل لوشاتو و شرکت تبلیغاتی جارچی در تهران برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان