مجلس یازدهم نسبت به تصویب قوانین زیست محیطی اهتمام داشته باشد

ساوه- ایرنا - مدیرعامل سازمان مردم نهاد حافظان طبیعت ساوه و زرندیه معتقد است که تصویب قوانین مرتبط با صیانت از محیط زیست باید از اولویت های مجلس یازدهم و نماینده این شهرستان ها در خانه ملت باشد.

مجلس یازدهم نسبت به تصویب قوانین زیست محیطی اهتمام داشته باشد

«مهدی فرقانی پور» به ایرنا گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آینده نه تنها در سطح منطقه و استان مرکزی بلکه در سطح کشور باید برای اجرایی شدن قوانین موجود در زمینه پاسداشت محیط زیست و وضع قوانین جدید تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در تولید و عرضه نایلکس و کیسه های پلاستیکی که حتی در کشورهای افریقایی نیز به صورت قاعده و قانون در آمده است، نیاز به تصویب قانونی جامع و کامل محسوس است تا بدین ترتیب یکی از سرمنشاء های آلودگی محیط زندگی را کنترل و مهار کنیم.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: یکی از شاخص های نماینده این است که به محیط زیست آگاهی و اشراف داشته باشد و حفاظت از آن را دغدغه اصلی خود بداند زیرا حفظ محیط زیست از نظر انسانی، عقلی و شرعی رابطه مستقیمی با سلامت جسمی و روحی بشر دارد.

وی خواستار تعامل نمایندگان آینده مجلس با کارشناسان و سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زیست محیطی و طرح نظر و خواست آنها در خانه ملت شد.

فرقانی پور اظهار داشت: خطرهای محیط زیستی از آغاز انقلاب صنعتی در غرب، بشریت را به چالش و نزاع کشاند و در این میان سهم کشورهای در حال توسعه از این تهدیدها بیشتر و جدی تراست.

وی مولفه های اصلی محیط زیست، را آب، هوا، خاک و تنوع زیستی برشمرد و افزود: نکته اصلی و قابل تامل این است که بدون مشارکت مردم، هر طرح و راهکاری برای حفظ محیط زیست ابتر و بی حاصل خواهد ماند.

نقد به برخی شیوه های تبلیغاتی و آسیب به محیط زیست

مدیرعامل سازمان مردم نهاد حافظان طبیعت ساوه و زرندیه نسبت به رفتارهای تبلیغاتی از سوی برخی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم انتقاد کرد و گفت: برخی اقدامات به خصوص مصرف بی رویه و اسراف در کاغذ، بنر، سوخت و...نشانه بی توجهی و اهمال این نامزدها نسبت به اهمیت محیط زیست، حق الناس و توجه به سیما و منظر شهرها است.

فرقانی پور ادامه داد: با وجود فضای مجازی و رسانه های نوین که می تواند در تبلیغات نامزدها مورد استفاده قرار گیرد و از مصرف بی رویه کاغذ نیز جلوگیری کند، شایسته نیست که برخی نامزدها همچنان روش های 30 سال پیش را مورد استفاده قرار داده و به محیط زیست و سیما و منظر شهرها خدشه وارد و تصور کنند که با مفروش کردن در و دیوار می توانند به پیروزی برسند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این روزها به جز تعداد انگشت شماری از نامزدها که نگران و دلواپس تخریب محیط زیست هستند، از سایر نامزدها که تحصیلات و مدارج عالی دانشگاهی هم دارند، واکنشی در این رابطه دیده نمی شود.

وی با اشاره به احساس مسئولیت مردم ساوه و زرندیه در قبال طرح هایی چون واگذاری احتمالی زمین های کوهپایه به یک شرکت معدنی، طرح پسماندهای ویژه صنعتی در جاده یولاق، تجمیع پسماندهای زرندیه و انتقال آنها به مرکز دفن پسماند ساوه، انتقال صنایع آلاینده از پایتخت به ساوه و زرندیه و... از اینکه به گفته او نامزدهای این دوره از انتخابات چندان همدل و همراه با مردم در واکنش به این موارد زیست محیطی نیستند، گلایه کرد و خواستار اتخاذ موضع روشن از سوی آنها در قبال محیط زیست این شهرستان ها شد.

 246 هزار 293 رای دهنده در ساوه و زرندیه همزمان با سراسر کشور در روز جمعه دوم اسفند با حضور در شعب احذ رای، نماینده خود را در خانه ملت تعیین خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان