نوسازی تجهیزات صنعت نفت به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با بیان اینکه ۹۴ درصد تولید نفت در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام می شود، از معرفی ۴ پروژه قابل واگذاری فرآورشی در این شرکت خبر داد.

نوسازی تجهیزات صنعت نفت به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست معرفی فرصت ها و چارچوب سرمایه گذاری در فرآورش نفت خام اظهار داشت: با توجه به هدف تعیین شده در شرکت ملی نفت ایران در تولید ایمن و پایدار نفت و گاز، بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات صنعت نفت در دستور کار قرار گرفته است که در بحث بازسازی نفت به صورت مستقل عمل می کند.

وی با تاکید بر رویکرد صنعت نفت در بهره گیری از توان بخش خصوصی در زمینه نوسازی تجهیزات صنعت نفت گفت: نشست حاضر با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فرآورش نفت خام و با معرفی پروژه های قابل واگذاری فرآورشی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شده است.

علیخانی با اشاره به سهم چشمگیر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تولید نفت کشور، گفت: با توجه به قدمت این شرکت در برداشت نفت، بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات در آن از اهمیت بالایی برخوردار است که در قالب پروژه‌هایی، نوسازی تجهیزات صنعت نفت به بخش خصوصی واگذار می شود.

علیخانی، نمکزدایی و شیرین سازی نفت خام را مولفه های اصلی تولید ایمن خواند و افزود: تعریف چهار پروژه در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گامی عملی در این راستا است.

وی با اشاره به تجربه مطلوب شرکت متن در غرب کارون در بهره گیری از تاسیسات فرآورشی پیش ساخته (Skid-Mounted) نیز گفت: مدل قراردادی استفاده شده در شرکت متن بر مبنای ارائه نفت خام به پیمانکار و دریافت محصول فرآورش شده بوده است که با توجه به قیمت رقابتی داده شده، انتظار می رود فرآیند همکاری در سایر قراردادها به صورت بهینه تری دنبال شود.

وی همچنین برگزاری این نشست را سرآغازی در تغییر رویکرد شرکت ملی نفت ایران در قالب قراردادهای B.O.O عنوان کرد و گفت: در چارچوب جدید قراردادهای سرمایه‌گذاری، ارائه کالا و خدمات از سوی سرمایه گذار و مجری طرح فرآورشی به صورت توامان صورت خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان