تفاهم نامه توسعه زیست بوم فناوری شهرک تحقیقاتی البرز امضا شد

کرج - ایرنا - تفاهم نامه ۴ جانبه توسعه زیست بوم فناوری شهرک تحقیقات کاوش استان البرز بین وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، استانداری البرز و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امضا شد.

تفاهم نامه توسعه زیست بوم فناوری شهرک تحقیقاتی البرز امضا شد

استاندار البرز روز چهارشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: اکنون با توجه به ظرفیت های موجود در استان نگرش ما برای ایجاد بسترهای اشتغال به سوی اشتغال در حوزه دانش بنیان و استارت آپ ها معطوف شده است.
عزیزاله شهبازی ادامه داد: البرز قطب تولید داروهای بیوتکنولوژی در کشور محسوب می شود از این رو با احصا توانمندی های استان درصدد حرکت هدفمند در جهت اقتصاد دانش بنیان و صادرات محور برآمدیم.
وی  گفت: اکنون سیاست اصلی استان البرز، حمایت پروژه های دانش بنیان، هایتک، نوآفرین استارت آپی است.
استاندار البرز افزود: با چنین رویکردی چندی پیش با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری، با حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور تفاهم نامه اجرای پروژه اشتغال مهارت محور با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر و راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان صورت پذیرفت.
وی اظهارداشت:  اکنون مهمترین هدف ما در استان این است که توان و ظرفیت علمی و فناوری البرز را به کالای صنعتی و تجاری تبدیل کنیم که این تفاهم نامه 4 جانبه گامی قدرتمند در راستای این امر است.
شهبازی  با اشاره به اینکه شهرک تحقیقات کاوش در 100 هکتار مساحت در البرز پیش بینی شده، گفت: این بستر با توجه به رویکرد و اعتقاد استان به حمایت از تولید محصولات دانش بنیان است که با امضای این تفاهم نامه زیرساخت های عمومی این شهرک در البرز مهیا می شود.

البرز در بسیاری زمینه ها قطب کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور  نیز گفت: اکنون البرز در بسیاری از زمینه ها مانند تولیدات بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، تحقیقات کشاورزی  به قطب در کشور تبدیل شده است.
 سورنا ستاری  با  قدردانی از تلاش ها و حمایت های استاندار البرز از توسعه استارت آپ ها و صنایع دانش بنیان، افزود: در این استان پروژه های دانش بنیان با سرعت در حال گسترش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به روند فعالیت های البرز در حوزه دانش بنیان، برای حمایت در حوزه های فناوری البرز آمادگی کامل داریم.

البرز الگویی برای کشور  

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت:  شهرک های تخصصی برکت و کاوش که در البرز مستقر هستند، نقش بسیار موثری را برای کشور ایفا می کنند.
رضا رحمانی  افزود: اکنون البرز می تواند در بسیاری از زمینه ها الگوی کشور باشد چراکه استاندار البرز تعامل خوبی برای گسترش زیرساخت های دانش بنیان و فناورانه دارد.

وی گفت: البرز ظرفیت تبدیل شدن به یک استان ثروت آفرین در کشور را دارد و  چاه های نفت البرز همان مغزهای متفکر آن هستند که تاکنون منشا تحولات شگرفی بوده اند.
وزیر صمت اضافه کرد: تعامل بسیار خوب استان البرز در حوزه های دانش بنیان و فناوری برای تولید محصولات صادرات محور قابل تقدیر است.
لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت شهرک کاوش، در این نشست مقرر شد هفته آینده کارگروهی متشکل از طرف های تفاهم نامه جهت اجرای کامل مفاد تفاهم نامه تشکیل شود.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان