رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات:

روابط اقتصادی ایران و امارات را باید تقویت کنیم

قم ـ ایرنا ـ رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: امارات در میان شرکای تجاری ایران با توجه به میزان صادرات و واردات از این کشور و موارد مشترک فرهنگی و اجتماعی، دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای است و باید روابط اقتصادی خود را با امارات حفظ و تقویت کنیم.

روابط اقتصادی ایران و امارات را باید تقویت کنیم

فرشید فرزانگان عصر چهارشنبه درهمایش معرفی نمایشگاه اکسپو 2020 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: در این نمایشگاه باید همه تلاش خود را برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی در سطح جهانی انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات مالی، حقوقی و فرهنگی برای توسعه ارتباط و تعامل با کشور امارات در حوزه های گوناگون و بهره مندی از حسن همجواری با این کشور، خاطرنشان کرد: بازارهای خوبی در امارات برای تولیدات ایرانی به ویژه محصولات کشاورزی وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات با اشاره به فعال شدن دبیرخانه و ارتباطات رسانه‌ای این مجموعه، تصریح کرد: امارات سومین مقصد صادراتی و دومین مبداء وارداتی ایران بوده و دارای رشد اقتصادی مناسب و ثبات نرخ ارز است و باید به لحاظ تجاری مورد توجه قرار داشته باشد.

وی با اشاره به توطئه و تلاش دشمنان برای برهم زدن ارتباط دو کشور ایران و امارات، بر ضرورت افزایش صادرات به این کشور تأکید کرد و گفت: کشور امارات نیاز دائمی به محصولات غذایی و کشاورزی داشته و این نیاز باید با قیمت و کیفیت مناسب از سوی کشورمان برآورده شود.

فرزانگان همچنین حضور ایرانیان مقیم امارات، جمعیت شیعه و خط کشتیرانی پرتردد میان دو کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه بر اثر تحریم ها و فشار آمریکا مجوز فعالیت شرکت های ایرانی در امارات صادر و تمدید نمی شود و برای ویزای تجاری در این کشور مشکلاتی داریم.

وی در پایان با بیان اینکه همه مشکلات و موانع ما مربوط به تحریم‌ها نبوده و متأسفانه برخی افراد قواعد و اصول ارتباطی و تجاری با دیگر کشورها را رعایت نمی کنند، گفت: برای توسعه ارتباط و تعامل با امارات باید مشارکت بخش خصوصی را افزایش داده و هیأت های تجاری بیشتری را به این کشور اعزام کنیم.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم نیز در این همایش با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه اکسپو، ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مسؤولان استان قم توجه و اهتمام ویژه ای نسبت به رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل و رفع موانع اقتصادی در این استان دارند.

محمد حاجی زمانی بر ضرورت استفاده از صاحبنظران و نخبگان برای برنامه ریزی درست اقتصادی و تلاش برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های گوناگون تأکید کرد و گفت: در استان قم ایجاد شهرک های صنعتی و تخصصی خصوصی مورد حمایت قرار گرفته و با راه اندازی نمایشگاه دائمی بین المللی قم در سال آینده، نمایشگاه های ملی و بین المللی مناسبی نیز دایر خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در این همایش حضور در نمایشگاه های بین المللی را برای توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها دارای اهمیت فوق العاده عنوان کرد و افزود: استان قم در زمینه های متعدد فرهنگی و اقتصادی، دارای امکانات و توانمندی ویژه‌ای است.

سید مهدی علیزاده طباطبایی با بیان اینکه باید برای حضور قدرتمند و پرشور در نمایشگاه اکسپو 2020 برنامه ریزی دقیق و جدی داشته باشیم، تصریح کرد: در این نمایشگاه برجسته باید از فرصت بازارسازی و بازاریابی چهره به چهره به خوبی استفاده کنیم.

همایش معرفی نمایشگاه اکسپوی 2020 امارات با حضور استاندار قم، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران، رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات و جمعی از فعالان و مسؤولان اقتصادی قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان