رهبر ایران : انتخابات متضمن منافع ملی کشور است

رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کسی که به منافع ملی کشور علاقه‌مند است در انتخابات شرکت کند.

رهبر ایران : انتخابات متضمن منافع ملی کشور است

‌به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آیت الله علی خامنه ای در آغازین دقایق انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن انداختن رای به صندوق اخذ رای گفت: اولا روز انتخابات روز جشن ملی است این جشن را به همه هم میهنان عزیزمان در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیا روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند بیایند رای بدهند و شرکت خودشان در اداره امور کشور را که حق آنهاست، ‌ آن را به دست بیاورند، ثالثا یک تکلیف شرعی است که اینها را قبلا هم عرض کردیم.

وی  تاکید کرد: حقیقت این است انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کسی که به منافع ملی کشور علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت کند.

رهبر ایران تصریح کرد: توصیه من این است که اولا همه با همت حرکت کنند و به اشخاص مورد نظر خود که به‌آن رسیدند، رای بدهند و این کار را هر چه زودتر انجام دهند این توصیه همیشگی ماست. نگذارند آخر شب و آخر وقت. همین اول وقت اول روز نیمه اول روز بیان رای بدهند و جمعیت در پایان روز متراکم نشود.

 ‌آیت الله خامنه ای افزود : بعد هم در هر شهری به تعداد نامزدهای این شهر رای بدهند در تهران به 30 نفر رای بدهند اسم 30 نفر را بنویسند که خیلی  کمک می کند.

امروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه دوم اسفند برای تعیین 290 نماینده مجلس شورای اسلامی برای 208 حوزه انتخابیه و 7 نماینده مجلس خبرگان رهبری در 5 حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد 9 میلیون و 644 هزار و 981 نفر است که تعداد 200 هزار و 198 نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  2 میلیون و 931 هزار و 766 نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن 18 سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد 6 هزار و 689 شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  6 هزار و 112 شعبه شهری، 577 شعبه روستایی و 461 شعبه سیار اخذ رای است.

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان