دستگاه های احراز هویت در تمامی شعبه های اخذ رای گیلان فعال است

رشت - ایرنا- مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در تمامی شعبه های اخذ رای دستگاه های احراز هویت الکترونیکی فعال شده است.

دستگاه های احراز هویت در تمامی شعبه های اخذ رای گیلان فعال است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید زاهدی روز جمعه در ستاد انتخابات استانداری گیلان در جمع خبرنگاران افزود: در دو هزار و 559 شعبه اخذ رای و یک شعبه ویژه اقلیت های مذهبی در بندرانزلی دستگاه های احراز هویت الکترونیکی فعال شده است.

وی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات را از کمیته های مهم در جریان انتخابات عنوان و تصریح کرد : این کمیته علاوه بر در نظر گرفتن دستگاه های احراز هویت و انجام آن به صورت الکترونیکی، 500 دستگاه پشتیبان برای، پشتیبانی از دستگاه های احراز هویت در صورت بروز نقص مهیا کرده است.

مسئول کمیته ارتباطات ستاد انتخابات استان گیلان خاطر نشان کرد: تنها موردی که در انتخابات غیرالکترونیک انجام می شود، عملیات رای دادن از سوی مردم و شمارش آرا به صورت غیرالکترونیک است  بقیه فرآیند انتخابات در بستر سامانه الکترونیک انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر سلامت انتخابات در بستر سامانه الکترونیکی، در سرعت فرآیند رای گیری نیز موثر است به طوری که در 30 ثانیه احراز هویت رای دهندگان انجام می شود.

زاهدی در ادامه با بیان اینکه وضعیت ارتباطی شعب اخذ رای در مقایسه با متوسط کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اضافه کرد: صد در صد شعب اخذ رای آنلاین به سامانه ستاد انتخابات احراز هویت رای دهندگان بر خط انجام می شود.

دو هزار و 559 شعبه اخذ رأی در گیلان آماده دریافت آرای مردم برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛  که از این تعداد یک هزار و 654 شعبه روستایی و 905 شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و 214 شعبه ثابت و 345 شعبه سیار است.

 168 نفر از داوطلبان آماده هستند تا در 11 حوزه انتخابیه برای  اخذ آرای مردم جهت 13 کرسی نمایندگی مجلس گیلان  باهم به رقابت بپردازند.

گیلان با 16 شهرستان و 11 حوزه انتخابیه اصلی، 13 کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

در این دوره از انتخابات از جمعیت دو و نیم میلیون نفری گیلان ؛ یک میلیون و 958 هزار و 473  نفر واجد شرایط شرکت هستند .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان