محمدی: چند بار آماده رفتن روی سکوی قهرمانی جهان شدم؛ خدا را شکر به حق‌مان رسیدیم/ ذوب در رنکینگ نیستیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در مسابقات جهانی چند بار آماده رفتن روی سکو شدم و خدا را شکر برای سومین بار در دوران مربیگری‌ام در تیم ملی این اتفاق رخ داد.

محمدی: چند بار آماده رفتن روی سکوی قهرمانی جهان شدم؛ خدا را شکر به حق‌مان رسیدیم/ ذوب در رنکینگ نیستیم

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به سوم شدن تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان بعد از مثبت شدن دوپینگ دو کشتی گیر سنگین وزن جهانی اخیر، عنوان کرد: شبی که چند بار به من گفتند تیم سوم شده و آماده شدم روی سکو بروم و بعد دوباره گفتند که تیم ما چهارم جهان شده، خیلی به همه ما سخت گذشت، ولی خدا خیلی بزرگ است. تیم ما لیاقتش را داشت که در جهانی نورسلطان روی سکو برود که حالا این اتفاق افتاد و به حق‌مان رسیدیم. در 4 مسابقه جهانی 2009، 2010، 2011 و 2019 سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران بوده‌ام و خداراشکر که در سه بار آن روی سکو رفته‌ایم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد کسب سهمیه سنگین وزن المپیک اظهار داشت: اتفاق خوبی بود. حالا برای کسب سهمیه تمرکزمان روی سه وزن خواهد بود و قطعا تمرکز کردن روی 3 وزن بهتر از 4 وزن است و این می‌تواند به ما کمک کند. این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و حال تلاش می‌کنیم که در مسابقات قهرمانی آسیا هم عملکرد خوبی داشته باشیم. بعد از آن تمام تمرکز ما روی کسب سه سهمیه باقی مانده خواهد بود.

محمدی در مورد یدالله محبی که حالا یکی از کشتی گیرانی محسوب می شود که سهمیه المپیک را دریافت کرده، گفت: فکر می‌کنم حقش این بود که در قزاقستان صاحب مدال شود. لیاقت او حتی بیشتر از عنوان ششمی بود ولی به حقش نرسید.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به این موضوع که «در عین حال که مثبت شدن دوپینگ رقبا برای تیم ملی ایران پیام آور خوبی بوده، اما این اتفاق برای کشتی ما هم نگران کننده خواهد بود و باید سخت‌گیری نسبت به این پدیده بیشتر شود»، خاطرنشان کرد: قطعا این موضوع نگران کننده است و ما باید خیلی نگران باشیم. سخت‌گیری در مورد دوپینگ و آزمایش مجدد تست‌ها از سال گذشته شروع شده و این سخت‌گیری، مراقبت بیشتر را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در عین حال که تیم ما تا اینجای کار پاک بوده و باید از این بابت خوشحال باشیم، اما باید در نظر داشته باشیم که از دو سال قبل از مسابقات توکیو، تعداد تست‌ها در تورنمنت‌های مختلف بیشتر شده و موضوع با دقت بیشتری دنبال می‌شود. هر چه جلوتر می‌رویم، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، آزمایش‌ها دقت بیشتری پیدا می‌کنند و روی جزئیات حساس‌تر شده و خیلی کار سخت می‌شود. باید خیلی مراقب باشیم و آگاهی ورزشکاران و مربیان‌مان بیشتر شود تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.

محمدی در مورد اینکه محمد بنا بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در هند گفت «به ما گفته بودند امتیاز مسابقات قهرمانی آسیا در المپیک محاسبه می‌شود اما اینطور نبود»، به تسنیم گفت: من هنوز درست نمی‌دانم قهرمانی آسیا رنکینگی است یا امتیازش تاثیری در المپیک دارد یا نه. تا به هند نروم و پرس وجو نکنم، خیالم راحت نمی‌شود که این مسابقه جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی هست یا نه. من هم دیدم در خبرها آمده بود که مسابقات آسیایی جزو رنکینگ نیست اما یکی از دوستان به من پیام داد که این مسابقات رنکینگی است. ما طبق اهدافی که خودمان داریم پیش می‌رویم و تمرکزمان روی کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم. طبق برنامه‌ای که در اوزان مختلف داریم و آن چیزی که به نفع کشتی ما است، کارمان را انجام می‌دهیم. اگر بخواهیم ذوب در رنکینگ شویم، از اهداف‌مان باز می‌مانیم.

دارنده دو مدال نقره و دو برنز جهان اضافه کرد: یکی از معضلات سیستم رنکینگ این است که به نام شخص ثبت می‌شود. اینکه این رنکینگ به کشور و آن وزن تعلق ندارد، ایراد بزرگی است. اصلا شدنی نیست که در این وقت سال ملی‌پوش‌مان را انتخاب کنیم. یعنی از 7-6 ماه قبل از مسابقه المپیک و جهانی، بدانیم ملی‌ پوش چه کسی است و او را از مسابقات رنکینگ شرکت دهیم. آن هم در مسابقه‌ای که سر وزن قانونی برگزار می‌شود و نمی‌شود کشتی گیر را سه بار سر وزن قانونی به اوج آمادگی رساند و بعد هم او را به المپیک برد. اصلا امکانپذیر نیست که از اکنون تیم اعزامی به المپیک را معرفی کنیم تا همان نفرات به مسابقه رنکینگ بروند.

محمدی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تمام توان‌مان را می‌گذاریم تا بتوانیم از قهرمانی دوره گذشته‌مان دفاع کنیم. هرچند مدافع عنوان قهرمانی هستیم اما هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. کار را خیلی جدی و محکم دنبال می‌کنیم و سعی داریم که بهترین نتیجه را هم بگیریم.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان