آیت الله خاتمی: مردم با حضور در انتخابات مرگ بر آمریکا را تحقق می‌بخشند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر کسی می‌خواهد ببیند حضور در این انتخابات چه تاثیری بر دشمنان دارد، به شیطنت‌های فوق‌العاده دشمنان این ملت مبنی بر عدم حضور در انتخابات نگاه کند، آنها در این لحظات آخر ملتمسانه از مردم می‌خواستند در انتخابات شرکت نکنند.

آیت الله خاتمی: مردم با حضور در انتخابات مرگ بر آمریکا را تحقق می‌بخشند

به گزارش گروه سیاسی خبرگاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت جمعه تهران ظهر امروز خطبه‌های نمازجمعه تهران طی سخنانی اظهارداشت: یکی از مواقعی که انسان قضاوت صورت می‌کند، قضاوت در انتخاب افراد در انتخابات است. ملت ایران نیز امروز پای صندوق رأی قضاوت می‌کنند و می‌گویند چه کسی اصلح است و چه کسی اصلح نیست؛ در این قضاوت‌ها، اصلح دانستن و یا اصلح ندانستن‌ها باید فقط و فقط خدا در نظر گرفته شود. اینکه به فلان فرد رأی دهید زیرا هم‌حزبی یا همشهری شماست، نباید ملاک باشد.

وی گفت: وصیت‌نامه شهید سلیمانی، وصیت‌نامه‌ای است که انسان با عنصر اخلاص آن به رشته تحریر درآورده است. این وصیت‌نامه را باید بارها و بارها خواند، راز تکریم سردار سلیمانی در دنبال کردن راه اوست و راه او هم در وصیت‌نامه‌اش بیان شده که عمده‌ترین بخش آن تاکید بر ولایت‌مداری است.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: تا الان نیمی از روز دوم اسفند گذشت و نیم دیگر آن باقیست و همچنان جای تاکید بر حضور در انتخابات وجود دارد. خداوند از کسانی که رأی دادند قبول کند زیرا موفق به انجام این واجب سیاسی شدند اما به کسانی که هنوز رای ندادند نیز سفارش می‌کنم به توصیه مقام معظم رهبری عمل کرده، رای دهند و در حد توان درست انتخاب کنند. کسانی که از کاندیداها شناخت ندارند از روی راهنمایی‌ها لیست را پر کنند؛ طبق فرموده مقام معظم رهبری انتخابات و رأی دادن یک وظیفه شرعی، ملی و انقلابی و احقاق حق آحاد مردم برای دخالت در سرنوشت کشورشان است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بنابراین از آنجا که حفظ نظام از اوجب واجبات است و این حضورها مقدمه واجب است و مقدمه واجب، هم واجب است، لذا حضور در انتخابات نیز واجب است.

وی گفت: این حضورها عمل صالح است و دشمن را به خشم می‌آورد، اگر کسی می‌خواهد ببیند حضور در این انتخابات چه تاثیری بر دشمنان دارد، به شیطنت‌های فوق‌العاده دشمنان این ملت مبنی بر عدم حضور در انتخابات نگاه کند، آنها در این لحظات آخر ملتمسانه از مردم می‌خواستند در انتخابات شرکت نکنند. از مردم می‌خواهم با حضور خود عملا «مرگ بر آمریکا» را تحقق ببخشند.

امام جمعه تهران تاکید کرد: این رأی‌دادن‌ها مایه سرافکندگی دشمنان ملت ایران و سربلندی مردم خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی خاطر نشان کرد: از همه کاندیداها و هوادارانشان می‌خواهیم پایان رقابت‌ها را آغاز رفاقت‌ها ببینند و پس از انتخابات، فضای رقابتی را ادامه نداده و جامعه را آکنده از تفرقه نکنند زیرا این حرکت ضد انقلابی است. کسانی که حائز رأی اکثریت آرا نیز می‌شوند، مغرور نشده و با رقبای خود کینه‌توزانه برخورد نکنند. رأی‌آوری شما و گرمی فضای انتخابات با حضور همین رقبا رقم خورده و حضور آنها موجب شده با ایجاد فضای انتخاباتی، مشارکت بیشتر شود. گاهی برخی از نمایندگانی که رأی می‌آورند، بعد از انتخابات از وزرا می‌خواهند فلان مسئول را که عملکرد خوبی دارد ولی به جرم اینکه هوادار آنها نبوده و با آنها همراهی نکرده، برکنار کنند. از وزرایی که با این نماینده‌ها مواجه می‌شوند، تقاضا می‌کنم در نصب و عزل‌ها دقت کنند و به قانون پایبند باشند و همچنین خطاب به آن دسته از نمایندگان می‌گویم این عملکرد نشان می‌دهد برای خدا نیامده‌اید، اگر برای خدا آمده بودید نمی‌گفتید چون فلان مسئول از من حمایت نکرد، باید کنار برود.

وی همچنین افزود: کاندیداهایی که رأی نیاوردند، به وظیفه خود عمل نمودند و نباید با آنها بی‌مهرانه برخورد شود بلکه باید از آنها تشکر شود که در فضای انتخابات آمدند. به آنها نیز می‌گویم قهر با نظام فایده ندارد و ایده‌هایی که برای حضور خود در مجلس داشتید، حالا به کسانی که رأی آورده‌اند بدهید و با منتخب مردم همکاری کنید.

امام جمعه تهران گفت: سه ماه از عمر مجلس دهم مانده و از نمایندگان کنونی مجلس انتظار می‌رود بنابر سوگند خود تا آخرین لحظات به‌خوبی و با نشاط وظیفه خود را انجام دهند. از مردم عزیز نیز توقع داریم فرهنگ‌سازی کرده و عملا به کاندیداهایی که دعواهای انتخاباتی را مطرح می‌کنند، بفهمانند مردم از این حرف‌ها استقبال نمی‌کنند و به دنبال فضای انتخاباتی و رقابت نیستند بلکه خواهان وحدت، صفا و صمیمت هستند، مردم توان این فرهنگ‌سازی را دارند.

آیت‌الله خاتمی همچنین تصریح کرد: آمریکا منطقه ما را بهم‌ریخته می‌خواهد ولی آنچه در منطقه رخ داد برخلاف خواست آمریکا بود. آمریکا لبنان را بهم‌ریخته و بدون نخست وزیر می‌خواست ولی نخست وزیر این کشور انتخاب شد و مشغول تشکیل کابینه خود است، لذا معنی آن ناکامی آمریکا در دشمنی خود است و همچنین عراق را بهم‌ریخته و بدون دولت می‌خواست اما از عراق خبر می‌رسد که مجلس نخست وزیر را انتخاب کرد و او دنبال تشکیل دولت است. راهپیمایی ضد آمریکایی در عراق نشان می‌دهد که مردم عراق دشمنان خود را شناخته‌اند و به دنیا اعلام کرده‌اند که تا آمریکا در منطقه است، آن منطقه روی خوش نمی‌بیند. همچنین بدرقه بسیار خوب مردم عراق از شهید سلیمانی و مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی در عراق اتفاقات خوب دیگری بود که رخ داد. این اقدامات «مرگ بر آمریکایی» بود که مردم عراق گفتند.

وی در ادامه به پیروزی ارتش سوریه و بیرون راندن تکفیری‌ها از حومه حلب اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوب در منطقه بود و بالاخره پس از 8 سال هواپیمای مسافری در فرودگاه حلب نشست که این موفقیت نیروهای سوریه است.

امام جمعه تهران ادامه داد: امیدواریم به زودی خبر پاکسازی کامل سوریه از تکفیری‌ها و شکست آنها را بشنویم.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: نکته قابل تأکید و توجه این است که این پیروزی‌های مقاومت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی بود. در حالی که دشمن فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم سلیمانی مقاومت کم‌رنگ شده است در حالی که مقاومت هیچگاه کم‌فروغ نخواهد شد و ان‌شالله تا نابودی رژیم صهیونیستی و اخراج تمام نیروهای آمریکایی از منطقه ادامه خواهد داشت. ادبیات مورد قبول حاج قاسم سلیمانی در منطقه این بود که تنها و تنها مقاومت جواب می‌دهد؛ مذاکره‌ها جواب نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد. این حرف جدی است؛ حدود 70 سال است که سرزمین فلسطین اشغال شده است. در این 70 سال با مذاکرات هیچ آبی گرم نشد و هرچه برکت بود به برکت انتفاضه‌ها بوده است، پس راه از این بعد هم همین است.

وی خاطر نشان کرد: همین مقاومت سبب شد که معامله قرن ترامپ قاتل اصلا متولد نشود و نخواهد شد. معامله قرن طرح کاملا شکست خورده‌ای است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها روی آرامش را نخواهند دید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان