ایران ۲۰۲۰؛ مجلس آینده ایران ضدآمریکایی‌تر خواهد بود

در ویژه‌برنامه روز جمعه شبکه المیادین همزمان با انتخابات مطرح شد که آمریکا از انتخابان ایران نگران است زیرا احتمالا این مجلس، بسیار ضدآمریکایی‌تر از قبل خواهد بود.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در چارچوب ویژه برنامه پوشش انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران، امروز در استودیو تهران میزبان «محمد مهدی شریعتمدار» کارشناس امور سیاسی بود.

شریعتمدار گفت، مردم ایران با حضور خود در انتخابات، ضمن تعیین سرنوشت خود، به نوعی، نظام ایران را مانند دفعات گذشته تأیید کردند هر چند که دشمن طرح‌های بسیاری را علیه مردم ایران اجرا کرده است. 

شریعتمدار با اشاره به تلاش‌های فشرده دشمن برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات گفت، می‌دانید که حدود چهارصد شبکه فارسی‌زبان خارجی علیه ایران برنامه پخش می‌کنند، اما مردم با حضور در انتخابات، به همه آنان نه گفتند. عاملی که دشمن آن را نمی‌فهمد، آگاهی مردمی در ایران است که در مقابل چالش‌های خارجی متحد می‌ایستد.

مجری المیادین با اشاره به رقم چهارصد شبکه فارسی‌زبان خارج از ایران گفت، من مطلبی را به این سخن اضافه کنم. امروز واشنگتن‌پست با تیتری که برای گزارش از ایران زد، به روشنی اشاره کرد به انتخابات و سفر پامپئو به عربستان که او از آنجا هم از مردم ایران خواست که در انتخابات حاضر نشوند. حتی نیویورک تایمز در مطلبی نوشت که این انتخابات به پارلمانی افراطی‌ تشکیل خواهد داد.


ویژه برنامه المیادین و پخش زنده انتخابات از چند شهر

مجری المیادین پرسید، چرا آمریکا از انتخابات ایران می‌ترسد؟‌. شریعتمدار گفت، آمریکایی‌ها از طرق مختلف تلاش می‌کنند بر داخل ایران تاثیر بگذارند و خیلی هم دوست دارند که نظام در ایران تغییر کند تا دولتی تابع آنان روی کار بیاید. اما ایران در بسیاری از حوزه‌ها بر خلاف تحریم‌ها ومحاصره‌ها، خیلی از اهداف خود را محقق کرده است. همه تلاش‌های آمریکا در منطقه به لطف ایران و محور مقاومت شکست خورده و آخرین اقدامش که نشان از این امر دارد، ترور شهید قاسم سلیمانی است که انگیزه بیشتری برای مردم ایران ایجاد کرد. دولت آمریکا واقعا نگران است چرا که تنها کشور و تنها مردمی که نتوانسته آنان را به زانو در آورد، ایرانی‌ها هستند. تنها کشوری که مقابل این سلطه‌جویی آمریکا می‌ایستد ایران است.

شریعتمدار توضیح داد: دولت آمریکا خیلی تلاش کرده که بر مردم ایران فشار وارد کند و بگوید که تنها راه حل رابطه با آمریکاست. در حقیقت واشنگتن به دنبال این است که همه راه‌ها به مذاکره با آمریکا ختم می‌شود. اما انتخابات ایران بار دیگر ثابت خواهد کرد که اینطور نیست. احتمالا مجلس آینده از کسانی تشکیل خواهد شد که به سیاست مقابله با سلطه‌جویی آمریکا ایمان دارند برای همین موضع مجلس آینده ضدآمریکایی‌تر خواهد بود و این همان چیزی است که ما آن را مجلس قوی می‌نامیم. انتظار داریم که مجلس آینده در مقابله با سیاست‌های آمریکا باصلابت‌تر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان