واکنش همتی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

رئیس کل بانک مرکزی ایران به قرار گرفتن نام کشورش در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی واکنش نشان داد.

واکنش همتی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در واکنش به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی تأکید کرد که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

همتی در پستی اینستاگرامی اظهار داشت: بار دیگر، دشمنی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با مردم ایران، خودرا درقالب مخالفت باتوصیه کارشناسان مجموعه FATF در مورد گامهایی که ایران در زمینه عمل به تعهدات خود در  مورد مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پول شویی انجام داده است نشان داد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تصریح کرد: این رفتار سیاسى و غیر فنى از تابستان ١٣٩٥ تا امروز ادامه داشته است. گاه بصورت بهانه جویی های غیر فنى درجریان مجمع FATF توسط نماینده آمریکا و کشورهای هم پیمانش وگاه نیز بصورت تلاش برای اخلال در گزارشهای کارشناسى. درحالی که در تمام بیانیه های مجمع گروه ویژه اقدام مالی، مشخص بود که کشور ما گامهای بلندی در این مسیر برداشته است.

وی ادامه داد: مردم عزیزمان خوب میدانند که در این دوران سخت تحریمهای ظالمانه و فشارحداکثری، نظام پولی و مالی کشورمان توانسته است ارتباطات تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا، خارج از چارچوب FATF، برقرار کند که تا حد زیادی تهدیدهای ناشی ازسنگ اندازی و دشمنی امریکا را مهار کرده است. بانک مرکزی نیز، با همراهی سایر بخشهای اقتصادی، مسیرخود را در جهت بر آورده ساختن نیازهای تجاری کشور،بدون وقفه انجام خواهد داد.

همتی در انتها افزود: عملکرد بانک مرکزی در طول یکسال گذشته این اطمینان خاطر را نزد مردم عزیز ایجاد کرده است، که چنین وقایعی، مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان