سازمان جهانی بهداشت به لبنان در مبارزه با کرونا کمک می‌کند

بیروت- ایرنا- سازمان جهانی بهداشت جمعه شب اعلام کرد که نیازهای لبنان برای رویارویی با انتشار ویروس کرونا را بررسی و حمایت‌های پزشکی و کمک‌های فنی لازم به این کشور را ارایه می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت به لبنان در مبارزه با کرونا کمک می‌کند

پایگاه خبری روزنامه «جمهوریت» چاپ بیروت، با انتشار این خبر به نقل از منابع سازمان یاد شده، نوشت: وزارت بهداشت و انجمن ملی مبارزه با بیماری کرونا در لبنان، از کمک های سازمان یاد شده استقبال و برای کنترل این بیماری اعلام آمادگی کرده اند.

این روزنامه افزود: «میشل عون» رییس جمهوری لبنان در تماس تلفنی با «حمَد حسن» وزیر بهداشت از تازه ترین شرایط بانوی 45 ساله لبنانی مبتلا به کرونا و نیز 2 فرد مشکوک به این بیماری مطلع شد و دستور اتخاذ تدابیر لازم و فوری را صادر کرد.

«حمد حسن» عصر جمعه در یک نشست خبری در بیروت گفت: نتایج آزمایش های «تی سی آر» از یک شهروند لبنانی که از قم وارد بیروت شده، مثبت بوده و او مبتلا به ویروس کروناست که با 2  شهروند دیگر که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند در بیمارستان رفیق حریری بیروت بستری شدند.

برخی رسانه های بیروت به نقل از مدیران تورهای زیارتی و سیاحتی لبنان اعلام کردند که این تورها سفرهای خود را به ایران به طور موقت متوقف کرده اند.

در فضای مجازی لبنان فراخوانی منتشر شده و از کسانی که در 15 روز اخیر به ایران سفرهای زیارتی و توریستی داشته اند خواسته شده خود را به انجمن ملی مبارزه با کرونا یا وزارت بهداشت لبنان معرفی کنند.

هم‌چنین از صاحبان تورهای زیارتی و توریستی خواسته شده لیست اشخاصی را که از طریق این تورها ظرف 2 هفته گذشته به ایران سفر کرده اند به انجمن یاد شده و وزارت بهداشت لبنان تحویل دهند.

روزنامه جمهوریت به نقل از برخی منابع نوشت که به جز سه مورد بالا، یک فرد مشکوک به بیماری واگیر کرونا در بندر صیدا در جنوب لبنان شناسایی و در بیمارستان «حمّود» این شهر بستری شده است.

تلویزیون «الجدید» لبنان به نقل از وزیر آموزش و پروش این کشور خبر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل بیماری کرونا را تکذیب کرد.

در یک ماه گذشته 2 هزار و 250 نفر در چین و 8 نفر در دیگر کشورهای جهان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر در بیمارستان ها، بستری شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان