کدخدایی: تاکنون تخلف مهمی در روند انتخابات گزارش نشده است

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بعد از شمارش آرا، بررسی شورای نگهبان ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون تخلف مهمی در روند انتخابات گزارش نشده است.

کدخدایی: تاکنون تخلف مهمی در روند انتخابات گزارش نشده است

«عباسعلی کدخدایی» شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران خاطرنشان کرد: به مردم تبریک می‌گویم و مشارکت مردم خیلی گسترده است و در ساعات پایانی روز هم، موج حضور مردم در پای صندوق های رای ادامه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد با تدابیر وزارت کشور و افزایش ساعات رای گیری، کسی بدون انداختن رای در صندوق، روز را تمام نکند.

کدخدایی افزود: برخی مشکلات اجرایی را در حوزه احراز الکترونیک داشتیم و با وجود اقدامات خوب وزارت کشور و هماهنگی‌های خوب شورای نگهبان، اما به‌دلیل جدید بودن این موضوع و نیاز کاربران به آشنایی بیشتر با این دستگاه‌ها، مشکلاتی را داشتیم.  

وی با اشاره به پیش بینی مشکلات احتمالی در حوزه احراز الکترونیک تصریح کرد: در جاهایی که دستگاه با مشکل مواجه می‌شد، از روش دستی برای اخذ رای استفاده شد و مشکل چندانی نداشتند و توقف‌های کوتاهی را در برخی شعب داشتیم.

کدخدایی از دریافت گزارش های مردمی در سامانه مردم ناظر، ایمیل، تلفن های گویا و ستاد مرکزی انتخابات خبر داد و تاکید کرد: گزارش‌هایی از برخی تخلفات دریافت شد آنهایی که لازم بود برای پیگیری به استان‌ها ارسال شد و در تهران هم اقدامات لازم انجام شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره زمان تایید انتخابات نیز گفت: بعد از شمارش آرا، بررسی شورای نگهبان ادامه خواهد داشت و در مورد تمام حوزه‌ها صحت یا عدم صحت را اعلام می‌کند.

کدخدایی در خصوص آمار مشارکت هم گفت: مشارکت با دور گذشته انتخابات مجلس تفاوتی نکرده و در بعضی استان‌ها افزایش داشته است.  

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تاکنون تخلف مهمی در روند انتخابات گزارش نشده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در 208 حوزه انتخابیه - 6 هزار و 112 شعبه شهری، 577 شعبه روستایی و 461 شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین 290 نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین7 نماینده مجلس خبرگان رهبری در 5 حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم از ساعت 8 صبح امروز -جمعه - دوم اسفند آغاز شد.

در این دوره از انتخابات 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن و 2 میلیون و 931 هزار و 766 نفر رای اولی هستند.

ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رای را بار اول تا ساعت 20 و سپس تا ساعت 22 (10 شب) جمعه تمدید کرده است و تمدید مجدد آن با نظر وزیر کشور انجام می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان