یک کتاب دیگر به همت کانون پرورش فکری استان تهران منتشر شد

کتاب «راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران» به همت کانون استان تهران سال۹۸ به چاپ رسید و در مراکز فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان توزیع شد.

یک کتاب دیگر به همت کانون پرورش فکری استان تهران منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «راهنمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران» به همت کانون استان تهران سال98 به چاپ رسید و در مدارس، مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان تهران و بخش عمده‌ای از مراکز فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان توزیع شد.

این کتاب که زیر نظر شورای سیاست‌گذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و در 5 بخش تالیف شده است، کودکان، نوجوانان و والدین آنها را با فعالیت‌هایی که در مراکز استان تهران مشغول به کار هستند، آشنا می‌کند.

بخش اول کتاب به توضیحاتی در رابطه با ماهیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان و کارشناسان مراکز و مهارت‌های ایشان و آموزش‌های در نظر گرفته شده برای اعضا می‌پردازد.

در بخش دوم با عنوان «یافتن، شناختن، ساختن» اعضای کانون مطلع می‌شوند که چگونه می‌توانند اوقات خود را با برنامه‌هایی چون قصه گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، بحث‌های آزاد، معرفی وقایع و شخصیت‌ها، معرفی سرزمین، نشریه نگاری، تحقیق و پژوهش، مسابقات فردی و گروهی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، سرودخوانی، آشنایی با قرآن، احادیث و احکام، فعالیت‌های علمی، اردو، سفالگری، نقاشی، خوشنویسی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، کارگاه‌های نوشتن خلاق، شعر، داستان، موسیقی و ... به صورت مفیدتر پر کنند و در انجمن‌های تخصصی نجوم، ادبیات، نمایش و نقاشی حضور جدی داشته باشند.

کتاب مذکور در بخش سوم که «علم، هنر، اندیشه» نام دارد برخی مراکز کانون استان تهران را که به صورت تخصصی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند معرفی می‌کند. برای مثال مراکز شماره 11، 20، 21، 24 و 40 با عنوان فراگیر علاوه بر اعضای عادی؛ تمهیداتی اندیشیده است تا کودکان و نوجوانان  دارای نیازهای ویژه (نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی و حرکتی و...) نیز بتوانند از امکانات کانون بهره مند شوند. همچنین از دیگر مراکزی می‌گوید که به شکل حرفه‌ای‌تری به شاخه‌های علمی، تخصصی و هنری پرداخته‌اند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران 68 مرکز فعال فرهنگی هنری دارد که در بخش چهارم کتاب نشانی و اطلاعات مربوط به هر مرکز با ذکر جزییات قید شده است. 

بخشی از موفقیت های اعضای کودک و نوجوان مراکز استان تهران نیز در فصل پنجم ذکر شده و صحه بر افتخاراتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به همت تلاش مربیان و مسئولانش تا امروز به ارمغان آورده اند.


258245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان