مجوز ترخیص هزاران یورو غذای حیوانات و پرندگان صادر شد

سه محموله غذای حیوانات و پرندگان به ارزش ۶۱۷ هزار یورو در میان کالاهای گروه ۴ وجود دارد که با مصوبه جدید دولت ترخیص خواهند شد.

مجوز ترخیص هزاران یورو غذای حیوانات و پرندگان صادر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاون فنی گمرک اعلام کرده است،  از کل اقلام مشمول مصوبه اخیر دولت در خصوص تمدید ثبت سفارش کالاهای گروه 4، سه محموله غذای حیوانات و «پرندگان» به ارزش 617 هزار و 591 یورو در میان این کالاها وجود دارد یعنی دوفقره ثبت سفارش «سیستم بانکی» و یک فقره ثبت سفارش «ارز متقاضی» به این کالاها اختصاص یافته و این کالاها قبل از ممنوعیت اعلامی و در نیمه دوم سال 1397 به سه گمرک رسیده و در آن گمرکات دپو شده اند و به دلایل مختلفی، صاحبان کالا موفق به انجام تشریفات گمرکی مربوطه نشده اند. غیر از این سه محموله، کالای دیگری گزارش نشده و همانطور که مشخص است کمتر از 1 درصد ارزش کل این اقلام به این نوع کالا اختصاص دارد.

معاون فنی گمرک ایران  با اشاره به اینکه اقلام صنعتی زیادی نیز در میان کالاهای گروه 4 دپو شده وجود دارد اضافه کرد: بهتر است به این نکته هم توجه داشت تعداد زیادی کالاهای صنعتی، از جمله شیرآلات صنعتی مربوط به شرکت‌ها و پروژه‌های تولیدی در میان این کالاها وجود دارد که بر اساس عدم ایجاد ردیف تعرفه مجزا برای این اقلام صنعتی - با وجود عدم تولید در داخل کشور- در گروه 4 کالایی قرار گرفته و امکان ترخیص آنها فراهم نشده است که با اجرای این مصوبه مشکل آنها و برخی اقلام دیگر مرتفع می‌شود.

به گفته ارونقی اقلام مشمول این مصوبه از ارزشی معادل 60 تا 70 میلیون یورو برخوردارند که لازم است به ارزش و نوع برخی کالاها در میان این اقلام توجه شود.

 وی ادامه داد، مطابق بررسی‌های انجام شده و سوابق موجود، حدود 27 هزار یورو از این کالاها اسباب بازی بوده که در سه ماهه اول سال 1397 و زمانی که ممنوعیتی برای کالا اعلام نشده بود وارد و در یکی از گمرکات دپو شده است. حدود 206 هزار یورو از این کالاها پیانو و ویالون می‌باشد که طی سه فقره ثبت سفارش در سال 1396، به یکی از گمرکات رسیده و در یکی از بنادر دپو شده و علیرغم تمدید ثبت سفارش در یک مرحله، نماینده صاحب کالا موفق به اظهار کالا به گمرک در مهلت یک ماهه اعطایی طی مصوبات قبلی جهت ترخیص کالا نشده است.

ارونقی گفت: حدود 11 میلیون و 425 هزار یورو از این کالاها، پوشاک در انواع مختلف بوده که علیرغم صدور ثبت سفارش، به دلیل عدم تأیید منشأ ارز توسط مرجع ذیربط و عدم اظهار کالا به گمرک و اخطارهای صورت پذیرفته در خصوص پایان مهلت ماندگاری کالا، صاحب کالا نسبت به مرجوع نمودن این کالاها که موضوع 11 فقره ثبت سفارش را شامل می‌شود اقدام نموده و می‌توان گفت هیچ پوشاکی در حال حاضر در گمرکات و بنادر وجود ندارد که مشمول این مصوبه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان