آسمان ایلام بارانی می‌شود

رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه پرقدرت بارشی از روز دوشنبه آسمان نواحی مختلف استان ایلام را در بر می‌گیرد.

آسمان ایلام بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، مجتبی میهن‌پرست در گفت و گویی اظهار داشت: این سیستم بارشی قوی از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان ایلام فعال است و اوج بارش‌ها نیز طی روز سه‌شنبه خواهد بود.
وی افزود: باتوجه به اینکه این سامانه ریزشی از قدرت بارشی قوی برخوردار است احتمال بروز سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه‌رودها دور از انتظار نیست.
رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: دامنه پراکنش ریزش‌های این سامانه کل ایلام را در بر می‌گیرد و هیچ منطقه‌ای از  استان از بارش‌های این سیستم بی‌نصیب نیست.
میهن‌پرست از مسوولان ستاد بحران، شهرداری‌ها، دستگاه‌های امدادی، مراکز درمانی، کشاورزان و همه مردم خواست نسبت به این سامانه بارشی قوی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
وی همچنین به رانندگان توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری در صورت امکان اجتناب ورزند و عشایر و دامداران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رودها یا ارتفاعات پرهیز کنند.
میهن‌پرست گفت: باتوجه به وزش باد شدید در کشورهای عراق، سوریه و اردن احتمال نفوذ گرد و غبار طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وجود دارد.
بیشترین بارش‌ها از ابتدای سال جاری زراعی تاکنون با 390 میلیمتر مربوط شهرستان آبدانان، کمترین دریافت‌ها متعلق به دهلران با 202 میلیمتر و سهم شهرستان ایلام از بارش‌های جوی هم 379 میلیمتر بوده است.

46
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان