قدردانی امام جمعه قزوین از دست اندرکاران انتخابات

امام جمعه قزوین گفت: از دست اندرکاران انتخابات که در جای جای مختلف استان و کشور به زحمت افتاده اند تا آرای مردم را اخذ کنند و حماسه دیگری خلق شود، قدردانی می کنیم.

قدردانی امام جمعه قزوین از دست اندرکاران انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان شد، با تقدیر از همه دست اندرکاران انتخابات، تأکیدکرد: عزیزانی که از مدت ها قبل در تأیید صلاحیت ها، هیأت های اجرایی و نظارت، عزیزان شورای نگهبان و کسانی که در جای جای مختلف استان و کشور به زحمت افتاده اند تا آرای مردم را اخذ کنند و حماسه دیگری خلق شود، قدردانی می کنیم.
امام جمعه قزوین با تبریک ایام ولادت امام باقر(ع) اظهار کرد: برخی گمان می کنند که ائمه از فرزندان امام حسین(ع) هستند اما مادر امام باقر(ع) دختر امام حسن مجتبی(ع) و پدرشان امام سجاد(ع) فرزند امام حسین(ع) بودند و این موضوع نشان می دهد که نسل امام حسن(ع) نیز ادامه یافته و در امام باقر(ع) تجلی یافته است.
وی تصریح کرد: امام باقر(ع) در حوزه های مختلف دینی، رهنمودهای بسیار دلنشین، جذاب و روشن‌گر دارند و در مسائل حقوقی، اخلاقی، عرفانی و عبادی نیز مطالب و معارف بسیاری به جای گذاشته اند و می باید از آنها بهره ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دوران جابجایی بنی امیه و بنی عباس بود که درگیری های سیاسی و اشتغالات بسیاری برای آنها به وجود آمد و این دو امام عزیز فرصت پیدا کردند تا معارف نورانی دین و میراث انبیاء را بیش از پیش تفسیر و تبیین کنند.
امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز کودتای رضاخان، بیان کرد: رضاخان خیانت های بسیاری به بیت المال کرد و به صورت منطقه ای زمین خواری می کرد.
وی افزود: رضاخان بهترین و مرغوب ترین زمین ها را شناسایی و به به نفع خود مصادره می کرد و گفته می شود که وسعت بسیار زیادی از خاک کشور را برای خود و اطرافیانش مصادره کرد و همواره زمین های ناب کشاورزی خطه شمال مد نظرش بود.
آیت‌لله عابدینی اضافه کرد: امروز دادگاه عدل دینی به دنبال ورثه زمین هایی است که رضاخان به نفع خود و خاندانش مصادره کرد تا آنها را به صاحبان اصلیش باز پس دهد و حقوق ضایع شده مردم زیر سایه عدل الهی به مردم بازگردانده شود.
خطیب جمعه قزوین گفت: رضاخان خیلی راحت مردم را تهدید میکرد و آنها را می کشت. گفته می شود محمدرضا شاه به امام خمینی(ره) گفته بود اگر دست از کارهایت برنداری من چکمه های پدرم را می پوشم و امام در پاسخش گفته بود اگر تو چکمه های پدرت را بپوشی من نیز ذوالفقار جدم را بر می دارم.
وی یادآور شد: آنهایی که امروز زمین خواری می کنند بدانند که پیرو رضاخان هستند و آنها وقتی به بندگان خدا ظلم می کنند و سراغ حرام خواری می روند، درواقع از رضا خان پیروی کرده اند و راه او را ادامه داده اند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام علی(ع) می فرایند اگر نماز را جدی بگیرید، جامعه از فحشا و منکر در امان می ماند و اقامه نماز نمی گذارد که رضاخان‌ها بر شما مسلط شوند اما اگر جدی نگیریم، ظلم و قلدرها در جامعه جولان خواهند داد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) فرموده در راه خدا از سرزنش سرزنش کنندگان ترسی نداشته باشید و حضرت تشویق می کند که آبروی کسانی که در راه حق گام بر می دارند را خدا حفظ خواهد کرد و خدا برای بندگان کفایت می کند.
امام جمعه قزوین افزود: حضرت به ما نیز می آموزد که هر کجا حق را فهمیدید، پای آن بایستید و از اینکه آبرو و دنیایتان آسیب ببیند، نگران نباشید چرا که خدا همه جانبه از بندگانی که حق می گویند و از آن دفاع می کنند، حمایت و حراست می کند.
وی بیان کرد: سپس فرمود با مردم خوب سخن بگویید، حرمت آنها را حفظ کرده و به مردم دروغ تحویل ندهید. برخی می گفتند انتخابات تشریفاتی است و امروز می گویند ما چنین نگفته ایم، می گفتند ما 100روزه مشکلات را حل می کنیم اما چنین اتفاقی رخ نداد، این دروغ ها بازی کردن با کرامت مردم است.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود مبادا امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید چرا که بدترین های شما، بر شما مسلط می شوند و حتی در جمهوری اسلامی نیز اگر این کلام حضرت را عمل نکنیم، نمایندگانی نصیبمان می شوند که خودشان متخلف خواهند بود و آنگاه دعاها پذیرفته نمی شود و مقامات بالاتر توجه ای به شکوه مردم نمی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و با تبریک روز مهندس، اظهار کرد: مهندسان جامعه، فرهیختگان جامعه هستند و انتظار از آنها این است که مسئولیت ها و رسالت ها را امانت های خدا بدانند و بر اساس امانت الهی عمل کرده و نظارت جدی بر شهرسازی و استحکام خانه ها داشته باشند.
وی افزود: اگر مهندسان کار خود را به درستی انجام دهند، در زمانی که زلزله و بلایای طبیعی پیش بیاید، اتفاقی برای مردم نمی افتد و جان هم‌وطنان عزیزمان در امان می ماند.
امام جمعه قزوین با اشاره به روز امور تربیتی، تأکید کرد: جایگاه تربیت در جامعه بسیار مهم است و صدا و سیما  می باید کانون تربیت در جامعه باشد تا فرزندان ما با تماشای برنامه های تلویزیونی، گامی اساسی به سمت رشد، تربیت، اخلاق و عبادت بردارند.
خطیب جمعه قزوین افزود: آموزش و پرورش نیز کانون تربیت و تعلیم است و خانواده ها نیز نقش مهمی در تربیت فرندان دارند و می باید همه این مهم را جدی بگیرند و در حوزه تربیتی، انتخاب همسر بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه به شب لیله الرغائب نیز اشاره کرد و گفت: می باید در این شب بهترین آرزوها را داشته باشیم و بهترین آرزو نیز دعا برای ظهور منجی عالم بشریت(عج) است و از خدا بخواهیم هر روز انس با قرآن و محبت اهل بیت(ع) در وجودمان بیشتر شود. قسمت پنجم
آیت‌الله عابدینی با تسلیت ایام شهادت امام علی النقی(ع) گفت: حضرت در حدیثی فرموده تقوای الهی پیشه کنید و اگر کسی تقوای الهی پیشه کند، خدا او را حفظ می کند و کسی از خداوند اطاعت کند، همه عالم از او اطاعت خواهد کرد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان