طرح پنج دقیقه سلامت در مدارس سیستان و بلوچستان درحال اجراست

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طرح پنج دقیقه سلامت به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در تمامی مدارس تحت پوشش این دانشگاه درحال اجراست.

طرح پنج دقیقه سلامت در مدارس سیستان و بلوچستان درحال اجراست

دکتر سید مهدی طباطبایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مدارس یکی از مکان‌های تجمعی است این طرح در تمامی مدارس زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرایی شده و دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش‌های خود مراقبتی را فرا می‌گیرند.
وی ادامه داد: در قالب این طرح اسلایدهای آموزشی با موضوعات مختلف بهداشتی با اولویت ویروس کرونا در شرایط کنونی، از طریق آموزش و پرورش در اختیار معلمان قرار گرفته است و معلمان پس از مطالعه در ابتدای تمامی کلاس‌ها در حد پنج دقیقه مطالب آموزشی و خود مراقبتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: دانش‌آموزان در تمامی مقاطع به طور عملی راه‌های پیشگیری از بیماری و بهداشت دست، آداب سرفه، عطسه و استفاده از ماسک را می‌آموزند. 
وی ادامه داد: پیشتر این طرح در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز برای دانشجویان اجرایی شد.

طباطبایی بیان کرد: راه‌های انتقال ویروس کرونا از راه هوا، ارتباط نزدیک با فرد مبتلا، دست زدن به وسایل آلوده‌ است در این شرایط باید به طور مداوم دست‌ها را شست، از دست دادن و روبوسی با افراد دارای نشانه تنفسی و با همدیگر خودداری شود و در این ارتباط کمپینی برای دست ندادن به یکدیگر راه‌اندازی شود تا پیک بیماری از بین برود.

وی تاکید کرد: شستن دست‌ها به طور مداوم و در زمان‌های موردنیاز، خودداری از دست دادن و روبوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه، رعایت فاصله با بیماران و پیشگیری از تماس با حیوانات اهلی و وحشی و همچنین نخوردن غذاهای نیم پز تا زمانی که پیک بیماری از بین برود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این بیماری با صابون مایع، شست‌وشوی دست و رعایت بهداشت فردی از بین می‌رود همچنین ایمنی غذایی بسیار مهم است زیرا عمده ورود این ویروس به چرخه انسانی ناشی از گوشت برخی از حیوانات بوده که در آنجا مصرف می‌شده‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان