تمهیدات بهداشتی برای مقابله با کرونا در قزوین

قزوین - ایرنا - تمهیدات بهداشتی برای مقابله ویروس کرونا در قزوین در کارگروه تخصصی سلامت و قرارگاه پدافند زیستی استان اتخاذ و به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ابلاغ شد.

تمهیدات بهداشتی برای مقابله با کرونا در قزوین

در این کارگروه مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مقابله با ویروس کرونا به عمل بیاورند و همچنین همگی دستگاه ها الزامات ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی را در فضاهای تحت مدیریت رعایت و اجرا کنند.

همچنین مقرر شد مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص پذیرش استعلاجی کارکنان مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

در این کارگروه مقرر شد اداره کل حمل و نقل جاده ای و راهداری ترتیبی اتخاذ کند که محل تخلیه مسافرین فقط در پایانه ها انجام شد تا امکان غربالگری و شناسایی موارد مشکوک وجود داشته و در دسترس تیم های بهداشتی باشد.

تعطیلی تمامی اردوهای دانشجویی و تورهای مسافرتی به قم و مشهد تا اطلاع بعدی از دیگر مصوبات این نشست بود.

در این نشست همچنین مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین پیگیری های لازم را برای اجرای دستورالعمل های ابلاغی بهداشتی در مراکز گردشگری از جمله هتل ها به عمل بیاورد.

در این کارگروه همچنین مقرر شد پلیس فتا به منظور پیشگیری از تشویش اذهان عمومی و برخورد با انتشار دهندگان شایعات در مورد کرونا، فضای مجازی را به طور مستمر مورد رصد قرار دهد.

رعایت الزامات بهداشتی در مراکز آموزشی استان از جمله خوابگاه ها و سلف های غذاخوری ها و ارایه توصیه های بهداشتی در تربیون های نماز جمعه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

ارایه آموزش های همگانی و توصیه های بهداشتی با بسیج منابع دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما، پرهیز از برگزاری همایش و کنسرت و ... توسط دستگاه ها و خودداری از استفاده از یستم ثبت اثر انگشت ورود و خروج تا اطلاع بعدی از دیگر مصوبات این نشست بود.

ضد عفونی و گندزادایی روزانه چند نبوت صفحه کلید دستگاه های خودپرداز بانک ها و استفاده از امکانات تبلیغی شهرداری ها مانند بیلبوردها برای اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از دیگر مصوبات این نشست بود.

از دیگر مصوبات این کارگروه نیز تولید ماسک مورد نیاز جمعیت با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی و تعیین بیمارستان بوعلی در سطح اول و بیمارستان امیرالمومنین بوئین زهرا، رحیمیان الوند و ارتش جهت درمان و مداوای بیماران احتمالی کرونا بود.

در این نشت مقرر شد در خصوص تعطیلی مدارس و تعطیلی زودهنگام نوروزی کمیته ای چهارگانه متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل آموزش و پرورش،مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصمیم گیری و اظهار نظر کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان