درخواست برخی خانواده‌ها برای تعطیلی مدارس در یزد

یزد- ایرنا- با وجود اطلاع رسانی های مستمر مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان یزد مبنی بر مشاهده نشدن ابتلاء شهروندان استان به بیماری کرونا، برخی خانواده های یزدی بر تعطیلی مدارس اصرار دارند و بعضا مانع رفتن فرزندان خود به مدرسه شده اند.

درخواست برخی خانواده‌ها برای تعطیلی مدارس در یزد

در روزهای اخیر مسئولان بهداشت و درمان استان در مصاحبه های متعدد به شهروندان یزدی اعلام کرده اند که هیچگونه مورد ابتلا به بیماری کرونا در استان مشاهده نشده و بر این اساس مسئولان آموزش و پرورش نیز در خصوص تعطیلی مدارس اطلاعیه ای صادر نکرده و مدارس استان دایر است.

تعدادی از والدین دانش آموزان یزدی در تماس با خبرنگاران ایرنا با وجود تبیین فقدان بروز بیماری کرونا در استان، اصرار بر این داشتند که بهتر است آموزش و پرورش با هدف پیشگیری چند روزی مدارس را تعطیل کند. 

فعالیت تمامی مدارس استان با حضور اکثر دانش آموزان امروز /یکشنبه/ جریا دارد، اما برخی از خانواده ها مانع از رفتن فرزندان خود به مدرسه شدند.

استاندار یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر رصد وضعیت سلامت در استان از سوی دستگاه های متولی اعلام کرد: تا کنون موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در استان مشاهده نشده و به همین دلیل نمی توان نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کرد.

محمدعلی طالبی افزود: استانهایی که نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کرده اند، مواردی از کرونا در آنها مثبت گزارش شده، ضمن آنکه تعطیلی مدارس باید حتما با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

یک منبع مطلع در اداره کل آموزش و پرورش استان هم اعلام کرد: تماس های زیادی برای تعطیلی مدارس از سوی خانواده‌ها برقرار شده  اما تعطیل کردن مراکز آموزشی فقط بر عهده ما نیست و باید مرکز بهداشت استان و بخصوص معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: تصمیم نهایی در این زمینه برعهد شبکه بهداشت و درمان استان است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: تا موردی از کرونا در استان مشاهده نشود، مدارس تعطیل نخواهد شد.

مدیر یکی از مدارس یزد نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به طور متوسط در هر کلاس درس بین 6 تا 10 دانش آموز از حضور در مدرسه اجتناب کرده اند.

حدود 260 هزار دانش آموز در 2 هزار واحد آموزشی در استان یزد به تحصیل مشغول هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان