تخصیص اعتبار ویژه بهزیستی به مراکز نگهداری برای پیشگیری از کرونا

رئیس کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبار ویژه برای پیشگیری از ویروس کرونا به مراکز نگهداری معلولان و سالمندان خبر داد.

تخصیص اعتبار ویژه بهزیستی به مراکز نگهداری برای پیشگیری از کرونا

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد:  سازمان بهزیستی با توجه به اینکه گروه‌های مختلفی را تحت نظارت و پوشش دارد تمهیداتی را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: گروه‌های هدف سازمان بهزیستی عبارتند از سالمندان، معلولان، معتادان بهبود یافته و یا در فرآیند درمان و... که قاعدتاً نیاز به حمایت بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه دارند که در همین رابطه سازمان بهزیستی کشور تفاهمنامه‌ای را با وزارت بهداشت به امضاء رسانده و در این زمینه بخشنامه‌هایی را به ادارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

نفریه افزود: بر همین اساس بخشنامه‌های در بازه‌های زمانی پنجم، دوازدهم و همچنین بیست و هفتم بهمن‌ ماه به ادارات بهزیستی سراسر کشور ابلاغ شده و تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از بیماران احتمالی اتخاذ شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که تا به امروز مورد مشکوکی از جامعه هدف بهزسیتی به ویروس کرونا مشخص شده است، گفت: در این زمینه با توجه به هماهنگی صورت گرفته قرار شده گروه‌های هدف سازمان بهزیستی چنانچه به ویروس کرونا مبتلا شوند با همکاری وزارت بهداشت به مناطق درمانی منتقل و بقیه افراد مراکز غربالگری شوند.

وی ادامه داد: همچنین تمهیداتی برای سایر مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی از جمله مهدهای کودک در نظر گرفته شده و طبق بخشنامه ابلاع شده به بهزیستی‌های سراسر کشور ابلاغ شده است که در صورت شرایط بحرانی می‌توانند نسبت به تعطیلی مهدهای کودک اقدام کنند و این مسئله به آنها اعلام شده است.

نفریه همچنین از تامین اعتبار برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در مراکز نگهداری معلولان، سالمندان اشاره کرد و گفت: برهمین اساس برای هر فرد مبلغ 30 هزار تومان برای تهیه اقلام اشاره شده در اسفند ماه در نظر گرفته شده که این رقم به حساب مراکز نگهداری و به صورت متمرکز واریز شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان