کیفت خدمات رسانی به بیماران دیالیزی در زنجان افزایش یافته است

زنجان - ایرنا - هم اکنون ۹۳ تخت دیالیز در مراکز درمانی این استان وجود دارد که طی سال جاری نیز ۱۶ دستگاه دیالیز جدید اضافه شده و با نوسازی دستگاه‌های دیالیز با عمر بالا، کیفیت خدمات رسانی افزایش یافته است.

کیفت خدمات رسانی به بیماران دیالیزی در زنجان افزایش یافته است

معاون درمان دنشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، میزان اشغال تخت در مراکز بیمارستانی را 73 درصد عنوان کرد و افزود: در برخی بیمارستان های این استان همانند بیمارستان ولی عصر(عج) و مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان به طور معمول ضریب اشغال بالای 90 درصدی در این بخش وجود دارد، در حالی که در برخی بیمارستان ها این میزان پایین است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان اضافه کرد: شمار بستری شدگان مراکز درمانی این استان طی سال گذشته در مجموع 101 هزارو 840 نفر، اعمال جراحی در بیمارستان های دانشگاهی 43 هزار و 487 نفر و تعداد مراجعین به اورژانس ها نیز 991 هزار و 507 نفر اعلام شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شمار مراجعان به درمانگاه های تخصصی بیمارستانی 350 هزارو 512 نفر بود که این آمارها نشان می‌دهد که شمار مراجعین به درمانگاه ها به طور تقریبی یک سوم مراجعان اورژانس را شامل می شود.

آرمانی کیان افزود: بر این اساس باید تلاش کرد که مراجعه کنندگان از خدمات کیفی اورژانس ها استفاده کنند و در این میان وقتی شمار مراجعان افزایش پیدا می کند، کیفیت به مراتب کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت که مراجعه غیر ضروری کیفیت خدمات دهی به بیماران واقعی را کاهش می دهد بطوری که آمار ارائه شده به اورژانس بیمارستانی استان شامل شمار زیادی از مراجعه های غیرضروری به درمانگاه ها است که موجب ازحام شده اند.

معاون درمان دنشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: مراجعه غیر اورژانس به بخش اورژانس مراکز بیمارستانی اشتباه بسیار محرزی بوده و از عموم شهروندانی زنجانی انتظار می رود در این مسیر کمک حال علوم پزشکی استان در راستای خدمات رسانی بهینه باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب فقط 160 تخت در امر خدمات رسانی به گروه های هدف وجود داشت که این تعداد با کارهای انجام گرفته به یک‌هزارو 993 تخت در 14 بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی سطح استان رسیده است.

گفتنی است، در زمان حاضر 10 بیمارستان بسیار مجهز و به روز در این استان خدمات رسانی می کنند و شاخص های درمانی نیز ارتقا یافته که از جمله آن می توان به اعمال جراحی پیچیده و وجود متخصصان مجرب اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان