فرصت ثبت‌نام در مدارس سمپاد تمدید شد

مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" برای تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان تا دو روز آینده تمدید شد.

فرصت ثبت‌نام در مدارس سمپاد تمدید شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مهلت ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" را تمدید کرد.

براین اساس، مهلت ثبت نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان تا ساعت 24 روز دوشنبه 5 اسفندماه 98 تمدید شد.

به گزارش تسنیم، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در فرایند سنجش و آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان "سمپاد" از طریق سامانه ثبت‌نام به‌نشانی http://azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد‌ و مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده خواهد بود.

دانش‌آموزان با گرفتن رمز همگام از مدیر مدرسه باید به سامانه اینترنتی به‌ نشانی http://azmoon.medu.ir مراجعه و کار ثبت‌نام را انجام دهند، مبلغ ثبت‌نام 25 هزار تومان است که باید به صورت اینترنتی واریز شود.

5 روز قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه از طریق سامانه اینترنتی قابل دریافت است و آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان روز پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 در دو نوبت صبح و ظهر برگزار می‌شود، آزمون پایه هفتم ساعت 9 صبح و آزمون پایه دهم ساعت 14 است.

طبق گفته‌های حمید رحمانی معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ثبت‌نام در پایه هفتم عبارت است از کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس پایه پنجم و کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت اول سال جاری "پایه ششم" نیاز است.

همچنین شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد بدین ترتیب است: دانش‌آموزان باید در پایه هشتم معدل کل 19 را کسب کرده باشند تا مجاز به ثبت‌نام باشند.

رحمانی درباره شیوه طراحی سوالات آزمون نیز گفت: طبق مطالعاتی که از اصل ورود دانش‌آموزان به مدارس سمپاد انجام دادیم، مشخص شد سال‌های قبل دانش‌آموزان صرفاً باید مواد درسی را که در مدارس خوانده بودند امتحان می‌دادند اما به دلیل تبعات و اضطراب امتحان برای دانش‌آموزان پایه ششم دبستان که اثرات منفی روانی دارد از سه سال قبل تصمیم گرفتیم آزمون پیشرفت تحصیلی برای ورود به پایه هفتم مدارس سمپاد حذف شود و هم‌اکنون فقط آزمون هوش را داریم که هر سال مطابق با شاخص‌های جهانی و ملی استاندارد می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون هوش سال گذشته بسیار با کیفیت‌تر نسبت به دو سال قبل بود و برای آزمون سال 99 تیم‌های تخصصی دانشگاهی و چند تیم ناظر طراحی سوالات هوش را بر عهده دارند که صرفاً هوش و خلاقیت سنجیده می‌شود بنابراین دانش‌آموزان نیازی به مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی یا کلاس‌های خصوصی ندارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان