کنگره شهدای دفاع مقدس فرصتی برای تببین عملکرد استان مرکزی در جنگ تحمیلی است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: برگزاری کنگره شهدای دفاع مقدس یک فرصت مناسب برای تبیین عملکرد استان در جنگ هشت ساله به طور ویژه است.

کنگره شهدای دفاع مقدس فرصتی برای تببین عملکرد استان مرکزی در جنگ تحمیلی است

سردار«محسن کریمی» روز یکشنبه در بیست و یکمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی افزود: از سال 93 یک سری اقدامات ویژه برای تبیین عملکرد استان در دفاع مقدس انجام شده که نیاز است این اقدامات ادامه پیدا کند و با ابتکار و خلاقیت ویژه برای جوانان بازگو شود.

وی اظهار داشت: در ذیل کنگره شهدا کارگروه‌هایی با همت و اراده خود افرادی که دغدغه و دلسوز بودند از پنج سال گذشته شکل گرفت که موفق شد این عملکرد را دوباره بازخوانی کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: 9 کار گروه ویژه برای تبیین عملکرد استان در دفاع مقدس از پنج سال گذشته تشکیل شد که در این مدت توانستند به یک ساختار و سازمان ویژه ای برای ادامه کار دست پیدا کنند.

سردار کریمی افزود: در گام دوم کنگره در نظر است علاوه بر فعالیت اجلاسیه ها از جمله برنامه‌های محرومیت زدایی و فرهنگی متناسب با امام و شهدا را ادامه دهیم و همچنین نشست های ستاد عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس را با قوت به شکل تخصصی برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: همت و اراده قوی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی و دغدغه مندی که نسبت به تبیین عملکرد استان داشتند سبب شد ما به دستاوردهای بسیار چشمگیری دست پیدا کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: عملکرد استان در دفاع مقدس بسیار چشمگیر است و نباید به سادگی از اقدامات استان در دفاع مقدس گذشت و نیاز است همانگونه که تاکنون رزمندگان همراهی کردند این موضوع را تحقق ببخشند.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس طعم سختی‌های عملیات‌ها را چشیده‌اند و به طور مستقیم در صحنه حضور داشتند می‌توانند عملکرد استان را به خوبی تبیین کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: چیزی که امروز باید سرلوحه رفتار بسیجیان باشد تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس است و این موضوع در ادارات و مساجد استان اهمیت دوچندان دارد.

سردار کریمی افزود: پیشکسوتان هم باید برای انتقال تجربیات خود به جوانان نیز اهتمام داشته باشند و جوانان را برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان امروزی به کارگیری کنند.

وی اظهار داشت: برخی با ایجاد دو قطبی سازی در جامعه و مطرح کردن حزب و گروه‌های سیاسی به دنبال جداکردن جوانان هستند که این قبیل امور شگرد دشمن برای از بین بردن شور و اشتیاق است که باید از آن جلوگیری کرد.

مسئول کارگروه سنگرسازان بی سنگر کنگره دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی یک اقدام ارزشمند در استان بود ک امروز آثار و برکات این کار فرهنگی به وضوح در استان قابل مشاهده است.

«لطف الله قدیری» افزود: کنگره شهدای استان در طول این یک سال توانست آثار و پیامدهای خود را در برای بهبودی وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: کارگروه سنگرسازان بی سنگر از مدت ها پیش با هشت عضو اصلی و بیش از 20 عضو فرعی تشکیل شده و تا به امروز توانسته دستاوردهای مناسبی در خصوص تبیین عملکرد سنگرسازان بی سنگر بگذارد.

مسئول کارگروه سنگرسازان بی سنگر کنگره دفاع مقدس استان مرکزی گفت: چهار راهبرد اصلی شامل تهیه اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد، تهیه دایره المعارف پشتیبانی و مهندسی جنگ، تهیه 30 عنوان از فعالیت ها در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و 6 عنوان فعالیت در خود استان در کار گروه سنگرسازان مشخص شده است.

قدیری افزود: همچنین مباحثی از قبیل جذب و هدایت کمک های مردمی، سازماندهی نیروهای مردمی و کارگاه‌های تعمیرات ویژه تجهیزات نیز در دستور کار کارگروه سنگرسازان بی‌سنگر است.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای اعضای کارگروه سنگر سازان و کلیه پیشکسوتان مهندسی جهاد برای استفاده بیشتر از اردوهای گردشگری یک روزه انجام شده که به زودی عملیاتی می‌شود.

مسئول کارگروه سنگرسازان بی‌سنگر کنگره گفت: کارگروه سنگرسازان بیسنگر برای انتقال مفاهیم و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس نشست‌های ویژه‌ای با دانشجویان در ستور کار دارد و امیدواریم ثمره این نشست ها خروجی مناسب برای نسل جوان باشد.

قدیری افزود: برنامه‌ریزی برای تهیه 4 فیلم مستندی، برگزاری شب شعرهای دفاع مقدس با محوریت سنگرسازان و شب های خاطره با حضور رزمندگان سنگرسازان از جمله برنامه‌های در دستور کار این کار گروه است.  

استان مرکزی در دفاع مقدس 6 هزار و 200 شهید تقدیم کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان