"فقر"، زندگی حدود ۱۴ درصد مردم استرالیا را در برگرفته است

طبق پژوهش جدید محققان، ۱۳.۶&#۱۶۰;درصد از جمعیت کشور استرالیا (۳.۲۴ میلیون نفر) در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توانایی پرداخت هزینه های خود را ندارند.

"فقر"، زندگی حدود 14 درصد مردم استرالیا را در برگرفته است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس تحقیقی جدید که توسط محققان استرالیایی انجام شده است، 13 درصد از شهروندان استرالیایی زیر خط فقر به سر می‌برند. 

پایگاه خبری "sbs" در گزارشی نوشت، یافته‌های پژوهش مشترک "شورای مطالعات خدمات اجتماعی" استرالیا و دانشگاه "سیدنی" که در آن هزینه‌های اسکانی نیز لحاظ شده است، حاکی از آن است که 13.6 درصد از جمعیت کشور استرالیا (3.24 میلیون نفر) در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

در این مطالعه که نتایج آن جمعه 21 فوریه منتشر شده، عنوان شده است که از این تعداد 774 هزار کودک در وضعیت فقر زندگی می‌کنند؛ پژوهشگران هشدار داده‌اند که میزان فقر در استرالیا از بیشتر کشورهای ثروتمند از جمله "نیوزلند"، "آلمان" و "ایرلند" وخیم‌تر است.

"کاساندرا گلدی" رئیس اجرایی این شورا گفت: «استرالیایی‌ها به دلیل پایین بودن نرخ رفاه، کمبود شغل و مسکن قابل سکونت در وضعیتی فقر گونه گرفتار شده‌اند.»

او از دولت استرالیا خواست میزان کمک پرداختی‌های حمایتی و حقوق بیکاری را افزایش دهد و در بخش اسکان اجتماعی و افزایش مشاغل سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد؛ او گفت: «اقتصاد ما، علیرغم سال‌ها رشد بدون وقفه، باعث شده است تا مردم در وضعیتی بدتر قرار بگیرند.» 

بر اساس این تحقیق در استرالیا، خط فقر برای یک فرد بزرگسال 457 دلار در هفته تعریف شده است؛ خط فقر همواره بر اساس 50 درصد متوسط درآمد محاسبه می‌شود؛ این در حالی است که شکاف متوسط بین خط فقر و افرادی که در وضعیت فقر زندگی می‌کنند 282 دلار در هفته است.

در این پژوهش همچنین یافته شده است که 9 نفر از هر 10 نفر دریافت کننده کمک پرداختی‌های دولتی موسوم به" Youth Allowance" به دلیل فقر، مجبور به نخوردن یک یا تعداد بیشتری از وعده‌های غذایی خود شده‌اند.

همچنین 8 نفر از هر 10 نفر دریافت کننده کمک پرداختی‌های کمکی دولتی موسوم به "Newstart"  نیز به دلیل فق، از خوردن یک یا تعداد بیشتری از وعده های غذایی محروم بوده‌اند، زیرا بیش از نیمی از این افراد پس از احتساب هزینه‌های اسکان، تنها کمتر از 15 دلار پول داشته‌اند.

"جیمز تومی" مدیر عامل سازمان "Mission Australia" می‌گوید افزایش هزینه مسکن در استرالیا مردم را به سمت فقر سوق داده است؛ او گفت: «هزینه‌های مسکن به مراتب سریع‌تر از درآمد افراد در حال افزایش است؛ این امر به ویژه تأثیر قابل توجهی بر افراد کم درآمد داشته است و هزاران نفر از استرالیایی‌ها را به سمت استرس اجاره و بی‌خانمانی سوق داده است.»   

  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان