وزیر کشور اعلام کرد؛

میزان مشارکت مردم در انتخابات بیش از ۴۲ درصد بود/ ۲۴.۵ میلیون تن از مردم رأی دادند/ ۲۶ درصد تهرانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند

رحمانی فضلی درباره اینکه چرا ما مشارکت را اعلام نکردیم، خاطرنشان کرد: روند اعلام مشارکت باید طبق تنظیم صورت جلسه بین هیات اجرایی و هیات نظارت و امضای آن‌ها و تایید شورای نگهبان صورت گیرد. از این روی، این روند باید صورت می‌گرفت تا ما آمار را اعلام می‌کردیم. میزان مشارکت ۴۲.۷ درصد است.

وزیر کشور با بیان اینکه از مجموع 57 میلیون تن از واجدان شرایط رأی دادن، 24.5 میلیون تن از مردم در انتخابات شرکت کردند، گفت: میزان مشارکت مردم کل کشور در انتخابات، بیش از 42.57 درصد بود و از طرفی 26 درصد تهرانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از همه عواملی که در عرصه انتخابات حضور داشتند، اظهار کرد: ما از اردیبهشت 98 که ستاد انتخابات را راه‌اندازی کردیم تا به امروز ـ که انتخابات برگزار شد ـ اقدامات گسترده‌ای انجام دادیم و از زمان شروع به کار ستاد 1123 هیات اجرایی در سراسر کشور راه اندازی کردیم.

وی افزود: آموزش حدود 16 نفر در انتخابات ثبت نام کردند که ما در نهایت بین 5232 تن انتخابات مجلس و بین 25 نفر انتخابات مجلس خبرگان را برگزار کردیم که در این بین 57 میلیون 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

وزیر کشور تصریح کرد: 2 میلیون و 931 نفر رای اولی بودند که مشارکت هم خوبی هم داشتند.

میزان مشارکت مردم در انتخابات بیش از 42 درصد بود/  24.5 میلیون نفر از مردم رأی دادند

رحمانی فضلی درباره اینکه چرا ما مشارکت را اعلام نکردیم، خاطرنشان کرد: روند اعلام مشارکت باید طبق تنظیم صورت جلسه بین هیات اجرایی و هیات نظارت و امضای آنها و تایید شورای نگهبان صورت گیرد. از این روی، این روند باید صورت می‌گرفت تا ما آمار را اعلام می‌کردیم.

وی با بیان اینکه میزان 24 میلیون 512 هزار 404 رای به صندوق های اخذ رأی واریز شد، گفت: در میزان مشارکت زنان 48 و مردان 52 درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون فرآیند انتخابات را برگزاری کردند تاکید کرد: ما بیش از پنج هزار دستگاه احراز هویت داشتیم و ما رای مرده و شناسنامه تقلبی نداشتیم و معتمدین و مردم در قالب هیات های اجرایی به ما کمک کردند و بیش از 25 هزار بازرس آموزش دیده بر روند انتخابات و نیروهای بسیج، سپاه و ارتش به نیروهای انتظامی در جهت تامین امنیت به ما کمک کردند.

وی با تقدیر از وزارت دفاع برای ساخت دستگاه‌های احراز هویت گفت: وزارت آموزش و‌ پرورش و معلمان همواره کمک شایانی به ما در امر انتخابات کردند و وزارت نیرو علی‌رغم شدت برف سنگین به ما قول دادند و ما هیچ مشکل قطعی برق در روز انتخابات نداشتیم.

وزیر کشور با اشاره به مانور عظیم وزارت ارتباطات در روز انتخابات اظهار کرد: ستاد نیروهای مسلح و دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهور محترم به ما کمک کردند.

وی با تقدیر از رسانه ملی و به ویژه سیمای استانی و تقدیر از همه اصحاب رسانه در فضای مجازی و غیرمجازی افزود: ائمه جمعه و احزاب در نحوه مشارکت مردم در انتخابات نقش مهمی داشتند؛ هرچند برخی احزاب گلایه و شکایت‌هایی داشتند، باز هم مردم را به حضور در پای صندوق‌های دعوت کردند که قابل تقدیر است.

وزیر کشور با اتفاقات اخیر کشور منتهی به انتخابات و تبلیغات گسترده در بیرون از کشور تصریح کرد: سپاه، وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی در این راستا تلاش گسترده ای انجام دادند که قابل تقدیر است.

رحمانی فضلی با تشکر از نمایندگان مجلس و به خصوص رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در استان تهران دو میلیون و 539 هزار و 763 نفر شرکت کردند که 26 درصد مشارکت داشتند.

وزیر کشور درباره اینکه با توجه به اعلام ویروس کرونا در کشور، چرا انتخابات به تعویق نیفتاد، تاکید کرد: عده ای توصیه کردند که انتخابات به تعویق بیفتند، به خصوص در قم، اما بنده این روند را قبول نکردم هرچند درصدی از حضور مردم کاهش پیدا کرد و در قم بیش از 43 درصد در انتخابات شرکت کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موضوع قرنطینه در حیطه کاری وزارت بهداشت است، افزود: انتخابات اثر خود را در کشور دارد، چون مردم پایه های قدرت هستند و در فرآیند انتقال قدرت مشارکت جدی دارند؛ از این روی، مجلس جدید باید رسالت خود را در میثاق با ملت اثبات کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتلای دو منتخب گیلان به کرونا اطلاع ندارم، اظهار کرد: مردم در کهگیلویه و بویراحمد با 73 درصد بیشترین و شهر تهران با 26/2 دهم کمترین آمار مشارکت در انتخابات را داشتند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان