احتمال دورکاری و کاهش تردد برخی پرسنل شهرداری تهران

شهردار تهران گفت: تمهیداتی برای ضد عفونی کردن منطقه ۱۳ در نظر گرفته شده است و در صورتی که شرایط حادتر شود، دورکاری و همچنین کاهش تردد پرسنل در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

احتمال دورکاری و کاهش تردد برخی پرسنل شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناجی در جریان دویستمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری تهران از روزهای گذشته (چهارشنبه شب و پنجشنبه) با توجه به مشاهده نخستین علائم ویروس کرونا در پایتخت اقداماتی را انجام داده است. در همان ابتدا جلسات اضطراری با حضور بخش‌های مختلف برگزار و تصمیمات لازم اخذ شد. اقدامات موثری در فضاهای عمومی از جمله ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و برخی از سامانه‌ها در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: اخذ تصمیمات برای ضدعفونی اماکن کارگری و همچنین آموزش به آنها با هماهنگی وزارت بهداشت و بر اساس پروتکل‌های آنها از دیگر اقدامات شهرداری تهران بوده است. امروز نیز بنده نامه‌ای به وزیر بهداشت ارسال کردم و اعلام کردیم که شهرداری تهران بر اساس پروتکل‌های تعیین شده این وزارتخانه به وظایف خود عمل خواهد کرد.

حناچی گفت: البته بیماری‌های واگیردار و ویروسی پروتکل‌هایی دارند که باید بر اساس آن اقدام شود. ضمن اینکه تمهیداتی نیز در بخش‌های مختلف از جمله بهشت زهرا و ضدعفونی کردن این مجموعه در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است. علاوه بر اینکه در سامان‌سراها نیز اتاق‌های ایزوله‌ پیش‌بینی شده است.

وی ضدعفونی کردن تجهیزات و ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو، اتوبوس و همچنین پایانه‌های اتوبوسرانی را از دیگر اقدامات مدیریت شهری دانست و گفت: سایت جدیدی نیز برای پسماند شهر و بیمارستانی طراحی شده است که همه این اقدامات در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین کاهش نگرانی شهروندان بوده است.

شهردار تهران همچنین به تخصیص بودجه ویژه ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همچنین تهیه لوازم بهداشتی برای کارگران، میادین میوه و تره‌بار و ... از دیگر اقدامات شهرداری تهران محسوب می‌شود. ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای بازارهای روز، مراکز فروش پرندگان و همچنین مراکز نگهداری حیوانات در نظر گرفته شده است.

حناچی به نصب بیلبوردهایی با هدف آگاه‌سازی به شهروندان از ویروس کرونا در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این بیلبوردها نیز از امروز و با پایان یافتن انتخابات مجلس از سوی سازمان زیباسازی در شهر تهران نصب خواهد شد. علاوه بر اینکه تمام مانیتورهای سطح شهر نیز وظیفه اطلاع‌رسانی در این بخش را به عهده خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران متولی مستقیم بهداشت نیست گفت: ابزارهایی در مدیریت شهری وجود دارند و همه اقدامات در چارچوب پروتکل وزارت بهداشت خواهد بود.

شهردار تهران در ادامه به آخرین وضعیت برخی از همکاران خود که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند اشاره کرد و گفت: طبق آخرین صحبتی که با آنها داشته‌ام وضعیت آنها از پشت تلفن بسیار مناسب‌تر بوده است؛ ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای ضد عفونی کردن منطقه 13 در نظر گرفته شده است و در صورتی که شرایط حادتر شود دورکاری و همچنین کاهش تردد پرسنل در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

سید ابراهیم امینی در آغاز دویستمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: جمعه دوم اسفندماه شاهد برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم و جا دارد از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران انتخابات از جمله نیروهای انتظامی و امنیتی و سایر بخش‌ها قدردانی کنیم. همچنین برای راه یافتگان به مجلس یازدهم نیز آرزوی توفیق و سرافرازی داریم و امیدواریم این عزیزان نیز بر اساس اصل 67 قانون اساسی به وظایف نمایندگی خود عمل کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی مردم وضعیت مناسبی به لحاظ اقتصادی ندارند و با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. همچنین در عرصه دیپلماسی نیز باید تلاش بسیاری صورت بگیرد و امیدواریم نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی بتوانند رسالت خود را انجام دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین به هفتم اسفندماه روز وکیل اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز وکلا نامگذاری شده است و برای این عزیزان نیز آرزوی توفیق و سربلندی داریم. ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از وکلا نیز در مدیریت شهری رسالت حفظ حقوق شهروندان را انجام می‌دهند.

امینی به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این کابوس در فضای مجازی و رسانه‌ای مسئولان را از هفته‌های گذشته مورد خطاب قرار می‌داد که متاسفانه این ویروس نیز در کشور در حال شیوع است و امیدواریم در این زمینه نیز شاهد اقدامات پیشگیرانه و درمانی از سوی مسئولان مربوطه باشیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه وزارت بهداشت به وظایف خود در ارتباط با سلامت شهروندان عمل کند تصریح کرد: مدیریت شهری نیز در چند روز گذشته تلاش خود را به کار بسته است و در کنار وزارت بهداشت اقداماتی را در راستای کاهش نگرانی‌های مردم در رابطه با ویروس کرونا انجام داده است و این روند ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین از شهرداری تهران خواست تا توجه ویژه‌ای به ضد عفونی کردن وسایل مورد استفاده شهروندان از جمله اتوبوس و مترو داشته باشد و در این زمینه نیز سازمان‌ها به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش تسنیم، حجت نظری نیز در جلسه امروز شورای شهر گفت: بهتر بود امروز می‌توانستیم فضای شورا را طور دیگری پیش ببریم، لازم می‌دانم  از حضور خبرنگاران و کارشناسان صمیمانه تشکر ‌کنم که در این جلسه حاضر شدند.

وی ادامه داد: از گزارش شهردار تهران هم تشکر می‌کنم، فارغ‌ از اقدامات شایسته‌ای که انجام شده به نظرم لازم است شهرداری تهران تمهیداتی را اتخاذ کند که بسیاری از خدمات شهر و تا جایی که ممکن است به شکل الکترونیک و غیرحضوری ارائه شود.

نظری با بیان اینکه در شرایط فعلی ما نسبت به تعطیل نکردن امکان و فضاهای عمومی اهمال کاری می‌کنیم و شاید نیاز است که این ویروس را قدری جدی‌تر بگیریم تصریح کرد: دوستان وزارت بهداشت حتماً موضوع را جدی‌تر بگیرند. چرا که ما از برخی از شهرها که در معرض کرونا قرار دارند می‌شنویم که مردم خیلی موضوع را جدی نمی‌گیرند و شاید دلیل آن این باشد که مردم درباره جزئیات و تبعات کرونا اطلاع کافی ندارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از اقدام خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت ورزش جوان در تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینماها و نیز مسابقات فوتبال تشکر می‌کنم. امروز دیدارهای ورزشی بدون تماشاگر و دیدارهای بعدی نیز فعلاً تعطیل خواهد بود.

وی افزود: به پرهیز از حضور در فضاهای عمومی نیاز داریم تا مانع از گسترش ویروس شویم. بهتر بود جلسه صحن هم به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شد، این اتفاق خوبی بود که پیش‌تر  انجام می‌شد و مدتی است که انجام نمی‌شود و تقاضا دارم این امکان ارتباطی فراهم شود.

نظری با اشاره به اینکه سازمان ورزش نیز در گزارشی که ارائه داده اعلام کرد که نسبت به ضدعفونی کردن فضاهای ورزشی اقدام کرده‌ عنوان کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شود امکان انتقال ویروس در فضاهای مرطوب وجود دارد، لازم است که حداقل استخرها و حتی اگر ممکن است اماکن ورزشی شهرداری هم تعطیل شوند.

عضو شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز اطلاع داده که آمادگی توزیع ماسک را دارد. می‌خواهم تقاضا کنم که شرکت شهروند هم این آمادگی را داشته باشد که در صورت تأمین ماسک و دیگر مواد از سوی وزارت بهداشت به عنوان واسطه، محلی را برای فروش و توزیع این محصولات با قیمت مصوب در نظر بگیرد تا شهروندان درگیر سودجویی و قیمت‌های متفاوت نشوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان