توزیع چادر در بین زلزله‌زدگان قطور کلید خورد

ارومه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: توزیع چادر در بین زلزله‌زدگانی که خانه‌های آنان در بخش قطور خوی به صورت کامل تخریب شده‌است و امکان اسکان در آنها وجود ندارد، آغاز شد.

توزیع چادر در بین زلزله‌زدگان قطور کلید خورد

امیرعباس جعفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این زلزله‌زدگان از ترک کردن روستا و اسکان در کمپ قطور خودداری کردند، افزود: تعداد خانه‌هایی که امکان اسکان در آنها وجود ندارد، زیاد نیست و در بین همه این زلزله‌زدگان چادر و اقلام امدادی توزیع می‌شود. 

وی بیان کرد: خانه‌هایی که امکان اسکان در آنها وجود ندارد در 16 روستای منطقه شناسایی شده‌ که در هر یک از این روستاها هم 15 تا 20 خانه از این شرایط برخوردار است. 

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارزیابی دقیق وضعیت خانه‌های روستایی است اما بیشتر خانه‌های منطقه قابلیت سکونت دارد. 

وی اظهار داشت: امکاناتی چون پتو، اقلام دارویی، بسته‌های غذایی و وسایل گرمایشی نیز بین این زلزله‌زدگان توزیع می‌شود. 

وی با اشاره به حضور مسوولان استانی در مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: مسوولان ذیربط به صورت لحظه‌به‌لحظه بر امر امدادرسانی، اسکان و توزیع اقلام امدادی نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده در این منطقه حضور دارد و ساعاتی قبل هم در ستاد مدیریت بحران شهرستان شرکت کرد تا جوانب مختلف این حادثه را مورد بررسی قرار دهد.

مسوولان پیش از این نیز وعده داده بودند که قبل از تاریکی هوا اقلام امدادی به زلزله‌زدگان برسد و مشکل اسکان زلزله‌زدگانی که خانه‌هایشان به صورت کامل تخریب شده‌، حل شود.  
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت 9:23 صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.
طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی 44.59، عرض جغرافیایی 38.52 و عمق 6 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
کانون این زمین‌لرزه در 17 کیلومتری قطور، 31 کیلومتری خوی و 115 کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.
طی 10 روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت. 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان