دانشگاه امیرکبیر برای تست کرونا با محدودیت مواجه است

تهران - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: محدودیت‌هایی که برای تست کرونا وجود دارد سبب شده دانشجویان با مشکلاتی برای انجام آزمایش مواجه شوند.

دانشگاه امیرکبیر برای تست کرونا با محدودیت مواجه است

سیاوس خرسندی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: مرکز بهداشت و درمان دانشگاه امیرکبیر با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط است و روش‌های مبارزه با ویروس کرونا و دستور عمل‌هایی که در این باره وجود دارد را دریافت و اجرا می‌کند.

وی افزود: اما مشکلی که وجود دارد محدودیت‌ها برای تست کرونا است و مراکز درمانی اطراف دانشگاه هنوز همکاری لازم را با دانشگاه امیرکبیر ندارند. البته در تلاشیم تفاهم نامه‌ای با این مراکز منعقد کنیم تا دانشجویان و افرادی که مشکوک به کرونا هستند، بتوانند تست بدهند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برای تهیه لوازم ضدعفونی کننده نیز با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: قیمت بیشتر لوازم ضدعفونی کننده در بازار دوبرابر شده و یا اینکه نایاب است. البته بعضی از این مواد را پیش از این خریداری کرده و استفاده می‌شود.

خرسندی با اشاره به تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی افزود: 90 درصد ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر تخلیه می‌شود تا در فرصت تعطیلی دانشگاه‌ها بتوانیم این محل‌ها را ضد عفونی کنیم. اما 10 درصد از دانشجویان مقطع دکتری برای دفاع از رساله دکتری و انجام کارهای تحقیقی در خوابگاه‌ها می‌مانند.

وی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر برای جلوگیری از شیوع کرونا، دانشجویانی که مشکوک به این ویروس هستند را در محلی که پیش بینی کرده است، ‌قرنطینه می‌کند. برای این منظور اتاق‌های تک نفره در نظر گرفته شده تا فرد مشکوک به ویروس کرونا در آنجا نگهداری شود.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه افراد مشکوک به ویروس در روزهای اخیر شناسایی شدند، اظهار داشت: بعضی از دانشجویانی که علائم سرماخوردگی داشتند، از بقیه جدا شوند. همچنین آنها توسط پزشک بهداری دانشگاه معاینه می‌شوند و در صورت نیاز تست کرونا در مراکز درمانی از آنها گرفته می‌شود.

خرسندی در خصوص برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای مبارزه با ویروس کرونا توضیح داد: کمیته‌ای از 3 هفته پیش تشکیل شده و برای ضد عفونی کردن همه قسمت‌های دانشگاه تمهیدات لازم در حال اجرا است. همچنین برای آموزش به گروه خدمات دانشگاه از وزارت بهداشت کارشناسان حاضر شدند و  آموزش‌های لازم را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه موثر با ویروس کرونا بهترین انتقال تجربه بین دانشگاه‌ها، وزارتخانه، نهاد و سازمان‌های مربوط است. زیرا فقط دانشگاه امیرکبیر 5 هزار دانشجویی خوابگاهی دارد که اگر برای جلوگیری از شیوع این ویروس همکاری لازم رخ ندهد، اتفاق های ناگورای ممکن است رخ دهد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به 43 نفر رسید.

وی افزود: از بین موارد بررسی شده از روز گذشته تا ظهر امروز یکشنبه بر اساس نتایج آزمایش های تایید شده تعداد 15 نفر دیگر مبتلا به کووید 19 یا ویروس کرونای جدید شناسایی شدند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: از این تعداد 7 نفر در قم، 4 نفر تهران، 2  نفر استان گیلان و یک نفر استان مرکزی و یک نفر تنکابن (مازندران) بودند و از این افراد طی 24 ساعت گذشته سه نفر جان خود را از دست دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان