شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند

زاهدان- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در محدوده این دانشگاه ثبت نشده است، گفت: شهروندان عزیز بدون توجه به شایعات و جوسازی‌های غیرواقعی فضای مجازی، اخبار مربوط به کروناویروس را از سایت دانشگاه علوم پزشکی و رسانه های رسمی کشور پیگیری کنند.

شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند

منوچهر پرنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تنها سه نفر مشکوک به بیماری در محدوده این دانشگاه شناسایی و قرنطینه شده اند که تا مشخص نشدن نتیجه آزمایشات نمی توان در مورد نوع بیماری آنان اظهار نظر کرد.

وی افزود: پیش بینی ها و اقدامات لازم به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: دارو و تجهیزات موردنیاز تامین و ذخیره سازی و یک بخش ویژه نیز در بیمارستانها برای مقابله با این بیماری ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در صورت مشاهده و مراجعه افراد مشکوک، نمونه برداری لازم برای تشخیص قطعی انجام خواهد شد و این افراد تا حصول نتایج تحت نظر قرار می گیرند.
پرنیان تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد قطعی در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه گزارش نشده است و از عموم مردم بویژه کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در خواست می شود از دامن زدن به شایعات پرهیز کنند و مطمئن باشند چنانچه موردی در این زمینه مشاهده و نتیجه آزمایشات قطعی شد اطلاع رسانی لازم از سوی دانشگاه انجام می شود.

فرماندار ایرانشهر : تدابیر لازم برای اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری کرونا در ایرانشهر اتخاذ شده است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور تدابیر لازم در سراسر این شهرستان پیش بینی شده است

فرماندار ایرانشهر گفت: تمام تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص پیشگیری از این ویروس در سطح شهرستان اتخاذ شده است 

ابوذر کوثری روز دوشنبه در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی ایرانشهر به خبرنگار ایرنا افزود: مقابله با شایعه‌های مطرح شده در زمینه بیماری کروناویروس در فضای مجازی و اطلاع رسانی دقیق و موثر باید به قید فوریت از طریق رسانه های رسمی و شبکه ‌های اجتماعی مجوزدار انجام شود.

وی تاکید کرد: اقلام ضدعفونی کننده به‌منظور مقابله با ویروس کرونا از سوی ادارات شهرستان تامین و دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل ها و آموزش‌های بهداشتی لازم را برای پیشگیری از این بیماری توزیع و ارائه کند.

فرماندار ایرانشهر گفت: آمادگی کامل مجموعه‌های نظارتی و بازرسی شهرستان برای برخورد با موارد تخلف نظیر عرضه ماسک در ایرانشهر وجود دارد و این بازرسی ها روزانه انجام می شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اطلاع رسانی لازم در مورد بیماری کرونا فقط از طریق دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد، 

اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات بازرسی از داروخانه ها برای عدم احتکار مُسکن ها و مواد شوینده گندزدا و گران‌فروشی را در اولویت قرار دهد. 

آموزش و پرورش استفاده از صابون مایع و مواد شوینده در سرویس های بهداشتی را مورد توجه قرار داده و مرکز بهداشت نیز دستورالعمل های شستشوی دست و استفاده از مواد شوینده گندزدا را منتشر و توزیع کند. 

تعطیلی استخر و حذف دستگاه های تایمکس حضور و غیاب کارمندان در ادارات از دیگر تصمیمات این نشست بود.

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان شامل ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، کنارک، چابهار و مهرستان را زیرپوشش دارد.

سایر شهرستانهای شمالی و مرکزی این استان زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی زابل و زاهدان قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان