کرونا سفر هیات ترکیه‌ای برای نمایشگاه کتاب را لغو کرد

ایرنا نوشت: قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هیات فرهنگی کشور ترکیه که قرار بود صبح امروز با سفر به ایران تفاهم‌نامه حضور ترکیه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران را امضا کند، سفر خود به تهران را لغو کرد.

کرونا سفر هیات ترکیه‌ای برای نمایشگاه کتاب را لغو کرد

قادر آشنا روز گذشته از سفر هیات فرهنگی ترکیه جهت انعقاد تفاهم‌نامه و مذاکرات حضور در نمایشگاه به ایران خبر داده بود.

وی امروز گفت: هیات فرهنگی کشور ترکیه که قرار بود صبح امروز با سفر به ایران به امضای تفاهم نامه حضور ترکیه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران بپردازد سفر خود به تهران را کنسل کرد.

آشنا دلیل این اتفاق را لغو پروازهای میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سخت گیری های موجود در این زمینه اعلام شده از سوی هیات ترکیه‌ای عنوان کرد و افزود: در تماس شب گذشته این هیات اظهارکردند در آینده نزدیک جهت رایزنی ها این سفر انجام خواهد شد. 

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران قرار است از 26 فروردین‌ تا 5 اردیبهشت‌ سال آینده با شعار کتاب یعنی زندگی با حضور دوهزار و 36 ناشردر مصلی برگزار شود. در حالی متولیان برگزاری نمایشگاه از مدت ها قبل تمهید و تدبیر در مورد برگزاری این رویداد فرهنگی را آغاز کرده‌اند، اخباری در فضای مجازی در مورد تعویق این دوره نمایشگاه به دنبال شیوع ویروس کرونا منتشر شده است.

قادر آشنا اظهارداشت: بحث تعویق نمایشگاه کتاب علیرغم برنامه ریزی ها و هزینه های انجام شده جهت منافع ملی مطرح است و تصمیم قطعی در این زمینه هفته آینده گرفته و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: به عنوان عوامل اجرایی نمایشگاه، صاحب نظر کارشناسی در مورد این ویروس و شیوع آن نیستیم، در صورت ابلاغ از سوی مراجع رسمی و قانونی مربوطه شامل وزارت بهداشت و درمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مساله خواهیم پرداخت.

وی همچنین درباره حضور ناشران و میهمانان چینی در نمایشگاه کتاب این دوره گفت: فعلا قرار قرار نیست نویسندگان و ناشران چینی در نمایشگاه حضور یابند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون هشت نفر در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته و 43 نفر نیز در ایران مبتلا شده اند. وزارتخانه ها و نهادهای مختلف اقدامات پیشگیرانه متفاوتی از جمله لغو برنامه ها، کنسرت ها و تعطیلی سینماها و تئاترها، تعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی و مدارس را برای جلوگیری از سرایت بیشتر این بیماری در دستور کار قرار دادند که اجرایی شده است.

258258
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان