یافته‌های تازه در مورد میزان آب موجود در سیاره مشتری

پیش از این فضاپیمای «گالیله» در سال ۱۹۹۵ نمونه‌برداری‌هایی از مشتری داشته‌اند، اما با تحلیل‌های تازه از مشتری مشخص شد میزان آب موجود در این سیاره بیش از برآوردهای قبلی است.

یافته‌های تازه در مورد میزان آب موجود در سیاره مشتری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در سال 1995 فضاپیمای «گالیله» با تحقیق و نمونه‌برداری از سیاره مشتری اعلام کرده‌بود میزان آب موجود در این سیاره بسیار کم است اما بعد از مشاهده پدیده صاعقه در سطح این سیاره دانشمندان به این نتیجه رسیدند که برای وقوع این پدیده میزان آب بیشتری در سطح سیاره نیاز است.

کاوشگر فضایی «وویجر» به دفعات پدیده صاعقه را در سطح مشتری مشاهده کرده است و بعد از آن هم فضاپیمای جونو (فضاپیمای بدون سرنشین ناسا که در سال 2016 به مشتری سفر کرد و پس از کاوشگر گالیله دومین فضاپیمایی است که مدار مشتری را دور می‌زند) از میزان زیاد آب در سطح مشتری خبر داد به طوری که مقدار آب در این سیاره‌ را تا 25 درصد کل سیاره اعلام کرد.

دانشمندان احتمال می‌دهند فضاپیمای گالیله از نقاط کم آب مشتری نمونه برداری کرده بود در صورتی که تجمع آب بیشتر در خط استوای این سیاره است. میزان آب هم با ابزار‌های رادیومتری اندازه‌گیری شده که می‌تواند در عمق‌های مختلف سیاره اندازه‌گیری‌ها را انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان