یک قاچاقچی مواد ۵۸ میلیون دلار بیت کوین را به خاطر اشتباه صاحب خانه از دست داد

یک فرد ایرلندی که اخیراً به جرم فروش مواد مخدر دستگیر شده است، شش هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۵۸ میلیون دلار را به خاطر اشتباه صاحب خانه‌اش از دست داد.

یک قاچاقچی مواد 58 میلیون دلار بیت کوین را به خاطر اشتباه صاحب خانه از دست داد

یک فرد ایرلندی که اخیراً به جرم فروش مواد مخدر دستگیر شده است، شش هزار بیت کوین به ارزش تقریبی 58 میلیون دلار را به خاطر اشتباه صاحب خانه‌اش از دست داد.

«کلیفتون کالینز» (Clifton Collins) طی سال های 2011 تا 2012 با پول به دست آمده از پرورش و فروش ماری جوانا، 6 هزار بیت کوین خرید اما صاحب خانه اش کدهای دسترسی به آنها را دور انداخت.

کالینز 49 ساله سال 2017 به جرم پرورش و فروش ماری جوانا دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد. صاحب خانه کالینز پس از این اتفاق بسیاری از دارایی های شخصی او را حین تمیز کردن اتاقش روانه سطل زباله کرد. یکی از این دارایی ها، کاغذی بود که درون کیف قلاب ماهیگیری جاسازی شده بود و روی آن کدهای بیت کوین به ارزش 58 میلیون دلار نوشته شده بودند.

مواد فروش ایرلندی بیت کوین های خود به ارزش 58 میلیون دلار را از دست داد

کالینز سال 2017 برای حفاظت از دارایی های دیجیتالی خود، شش هزار بیت کوینش را در 12 اکانت پخش کرد. او کدهای دسترسی به آنها را روی یک ورقه A4 پرینت و آنرا درون کیس قلاب ماهیگیری خود پنهان کرد. البته او حتی با پیدا کردن کاغذ نیز نمی تواند به بیت کوین هایش دسترسی پیدا کند، چون پلیس ایرلند آنها را به دلیل کسب شدن از روش های غیرقانونی مصادره کرده است.

رمزارز از طریق کیف پول الکترونیکی خریداری می شود. زمانی که کاربر بیت کوین خریداری می کند، کیف پول الکترونیکی به وی کدی می دهد که برای دسترسی به آن ضروری است. هر کسی که کد را داشته باشد می تواند به کیف پول دسترسی پیدا کرده و بیت کوین را تصاحب کند، به همین دلیل کاربران کدهای خود را در مکان های امن نگهداری می کنند.

در گذشته افراد دیگری نیز دارایی های دیجیتالی خود را از دست داده اند. اواخر سال 2017 یک مرد انگلیسی که از سال 2009 استخراج بیت کوین را شروع کرده بود، هارد دیسک لپ تاپش را حین تمیز کردن اتاق به شکل ناخواسته دور انداخت و 7500 بیت کوین به ارزش تقریبی 127 میلیون دلار را از دست داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان