فرد مبتلا به کرونا در لبنان بهبود یافته است

"حمد حسن" وزیر بهداشت لبنان یکشنبه شب با رد هرگونه افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد که تنها فرد مبتلا به این ویروس مسری بهبود یافته و حال وی بسیار خوب است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسن در گفت‌وگو با شبکه تلویزوینی الجزیره تأکید کرد: 33 مسافر را آزمایش کردیم و نتایج تمام آنها در خصوص ابتلا به ویروس کورونا منفی بود.

وزیر بهداشت لبنان همچنین گفت که تمام کسانی که از سوریه وارد لبنان می‌شوند یا بخواهند به این کشور بروند، تحت آزمایش قرار خواهند گرفت.

حسن همچنین افزود که در جلسه هیأت وزیران که قرار است روز دوشنبه انجام شود، توصیه خواهیم کرد که تمام افرادی که از راه هوایی به دنبال ورود به لبنان هستند، پیش از ورود معاینه شوند.

نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا روز جمعه در لبنان تأیید شده بود.

منابع لبنانی روز جمعه مدعی شدند که یک زن 45 ساله‌ای که در این کشور شناسایی شده است به تازگی از شهر قم به بیروت برگشته است.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیرمجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر-دی) 2019 در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان